Alimentele si carburantii mentin consumul pe plus

Produsele nealimentare au fost cele care au susţinut creşterea consumului anul trecut, însă în 2015 apetitul pentru mobilă, electrocasnice, cosmetice sau haine a scăzut.

Jucătorii din piaţă spun însă că declinul este doar conjuctural, februarie fiind prin tradiţie o lună slabă pentru vânzările de bunuri nealimentare.

„Trebuie ţinut seama că pentru piaţa de electrocasnice februarie este cea mai slabă lună din an. Mai mult, declinul poate fi pus pe seama faptului că ianuarie 2015 a fost o lună foarte bună, o lună cu rezultate istorice, iar acest lucru este posibil să fi afectat şi vânzările din februarie”, spune Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco Retail, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de electroIT, evaluată la peste 2 mld. euro anul trecut. Totuşi, şeful Flanco este optimist şi crede că declinul din februarie nu va da tendinţa pentru întregul an, pentru martie simţindu-se o revenire. El estimează o creştere a pieţei de 12%.

 

Citiți mai multe pe zf.ro.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed