Alstom lucrează în România pentru trenurile din Italia, Cehia şi Finlanda

“Din luna iunie a acestui an, Alstom a început să realizeze în România servicii pentru trenurile de mare viteză din Italia, Cehia şi Finlanda, la uzina din Militari (Bucureşti). Această măsură a fost luată, printre altele, pentru a evita renunţarea la un anumit număr de angajaţi la nivel local”, a explicat Stanciu. Oficialul companiei a dat ca exemplu linia de producţie care se ocupa de trenurile Pendolino în Italia şi care a fost transferată în România.

De altfel, Stanciu a spus că vor mai fi atrase comenzi ale grupului şi din Franţa. Printre serviciile executate la nivel local, acesta a punctat presarea sau drepresarea roţilor, montarea sau demontarea unor echipamente similare cutiilor de viteze, precum şi testări la viteza de 240 km la oră. Uzina din Militari este fosta uzină de reparaţii a metroului, care a fost pusă la dispoziţia Alstom printr-un contract de comodat. În 2003, Alstom a câştigat licitaţia pentru realizarea serviciilor de mentenanţă pentru Metrorex, pe o perioadă de 15 ani, printr-un contract cu o valoare de 240 milioane de euro. Conform contractului, compania franceză asigură serviciile de întreţinere a garniturilor de metrou Bombardier, precum şi a trenurilor de pe Magistrala 4. Totodată, Alstom Transport se mai ocupă în România de modernizarea a 12 substaţii electrice, precum şi de proiecte de semnalizări. Până în prezent, Alstom a investit la nivel local, mai precis în uzina de la Militari şi în depourile de la Ciurel, Pantelimon şi IMGB, aproximativ 12 milioane de euro. Pentru viitor, investiţiile în modernizări vor mai însemna circa opt milioane de euro şi se vor derula până în 2012.

Pentru anul fiscal care se va încheia în martie 2010, oficialul Alstom Transport România estimează o cifră de afaceri de 40 milioane de euro, în creştere uşoară faţă de 2008, când a înregistrat 34 milioane de euro. Referindu-se la intenţia Metrorex de a achiziţiona alte 26 de trenuri, Stanciu a spus că, în cazul în care se va organiza o licitaţie, va participa şi Alstom. “Din câte ştiu, nu s-a pus problema unei licitaţii, ci a unei achiziţii directe de la Bombardier”, a explicat oficialul Alstom. La nivel european, principalii concurenţi ai Alstom sunt Bombardier şi Siemens.
Recent, omul de afaceri Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători Arad, a anunţat că intenţionează să colaboreze cu un mare producător european pentru construirea unui tramvai la fabrica de la Arad. Iniţial, Blidar a declarat că se află în negocieri cu Siemes. Ulterior însă, omul de afaceri a spus că a întrerupt negocierile, pentru că nu a ajuns la un acord comun cu cei de la Siemens.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed