Amazon.com a ajuns la un acord cu Visa pentru a-i accepta cardurile de credit în reţeaua sa

0

Detaliile acordului nu au fost dezvăluite, dar Visa şi alte companii de carduri de plată s-au confruntat cu o presiune crescută cu privire la comisioane, deoarece mai mulţi cumpărători s-au conectat pe internet în timpul pandemiei.

Conflictul a scos în evidenţă influenţa tot mai mare a comercianţilor cu amănuntul în lupta pentru comisioane.

Amazon a declarat în noiembrie că se gândeşte să renunţe la Visa ca partener în SUA, după ce a confirmase anterior că va înceta să accepte carduri de credit Visa în Marea Britanie din cauza comisioanelor mari pe tranzacţii.

Acordul anunţat joi înseamnă că clienţii Amazon pot continua să folosească cardurile de credit Visa în magazinele sale, a declarat grupul de comerţ electronic într-un comunicat.

Niciuna dintre părţi nu a spus ce comisioane vor fi percepute în viitor, o problemă care a ieşit în prim-plan în special în Marea Britanie, după ce un plafon impus de UE pentru comisioanele cardurilor nu mai este în vigoare după Brexit.

Disputa dintre Amazon şi Visa în Marea Britanie a fost văzută ca un semn rău pentru industria cardurilor de către unii analişti, care au susţinut că ar putea prezice o luptă mult mai mare în SUA. Parlamentarii britanici au declarat luna trecută că intenţionează să examineze cu atenţie creşterile comisioanelor percepute de Visa şi Mastercard companiilor, după ce autoritatea de reglementare a plăţilor din ţară nu a găsit nicio dovadă care să justifice creşterile.

În octombrie anul trecut, Visa a început să aplice un comision de 1,5% din valoarea tranzacţiei pentru plăţile efectuate cu cardul de credit online sau prin telefon între Regatul Unit şi UE şi 1,15% pentru tranzacţiile cu cardul de debit, în creştere de la 0,3% şi, respectiv, 0,2%.

Comisioanele medii de procesare a cardurilor de credit în industrie variază între 1,5% şi 3,5%, potrivit analiştilor.

Comercianţii cu amănuntul au acceptat în trecut comisioanele de procesare a cardurilor de credit ca un cost inevitabil, dar acest lucru s-ar putea schimba din cauza inovaţiilor şi a alegerii sporite a consumatorilor în sectorul plăţilor.

Cardurile de credit au reprezentat o treime din cheltuielile de comerţ electronic din America de Nord în 2020, potrivit gigantului de plăţi WorldPay, dar opţiunile de plată mobilă precum Venmo şi planurile de finanţare ”cumpără acum, plăteşte mai târziu” (BNPL) câştigă teren.

În timp ce plăţile alternative au crescut de ani de zile, pandemia a accelerat o tendinţă de scădere a cererilor de card de credit şi a sporit popularitatea finanţării BNPL.

Cota cardurilor de credit în cheltuielile de comerţ electronic din America de Nord a scăzut cu 7% anul trecut, potrivit WorldPay, în timp ce cota BNPL a crescut cu 78%.

Alţi mari comercianţi cu amănuntul au soluţionat în trecut disputele privind comisioanele cu Visa, după ce au anunţat că vor renunţa la utilizarea cardurilor de credit Visa în segmente restrânse ale afacerilor lor.