ANALIZĂ: Cele mai căutate competenţe soft la un om de vânzări sunt abilităţile de comunicare, înţelegerea nevoilor clienţilor şi identificarea soluţiilor

„Într-o piaţă a muncii tot mai competitivă, unde sute de candidaţi se bat de multe ori pentru acelaşi job, tot mai mulţi angajatori au început să analizeze mai atent potenţialul unui candidat de a se potrivi în echipă decât bagajul său teoretic. În plus, angajatorii au devenit mai dispuşi să ofere angajaţilor training-uri interne pentru a le completa cunoştinţele tehnice şi a-i familiariza cât mai bine cu specificul jobului, mizând pe competenţele „soft” menţionate în CV-uri ca metodă de diferenţiere între doi candidaţi cu experienţă şi cunoştinţe similare”, arată platforma de recrutare online BestJobs.

Competenţele „soft” reprezintă abilităţi de bază, legate de personalitatea unui angajat şi nu de experienţa sa academică sau profesională. În această categorie se încadrează abilităţile de interacţiune, creativitate, relaţionare profesională, comunicare sau adaptare în echipă.

BestJobs a analizat domeniile de activitate cu cele mai multe anunţuri de joburi disponibile şi a creat un profil al candidatului ideal din punct de vedere al setului de abilităţi „soft”, pe baza criteriilor menţionate de recrutori în anunţurile de angajare pentru fiecare domeniu principal.

Astfel, unul dintre domeniile cu cel mai mare necesar de forţă de muncă este cel al Vânzărilor, cu aproximativ 5.000 de poziţii deshise lunar sau 13,4% din totalul anunţurilor de joburi de pe platforma de recrutare BestJobs. În cadrul acestui domeniu, cel mai des sunt căutaţi candidaţi pentru poziţii precum agent de vânzări, consilier sau consultant vânzări şi manager vânzări.

Potrivit anunţurilor de angajare, pe lângă experienţă şi portofoliu, candidaţii potriviţi pentru un job în Vânzări trebuie să prezinte un set de competenţe soft, pe care recrutorii pun foarte mare accent. Printre cele mai căutate astfel de calităţi se numără: abilităţi de comunicare şi negociere, o bună înţelegere a necesităţilor clienţilor, orientarea către atingerea rezultatelor, proactivitate şi orientarea către client, capacitatea de planificare şi organizare, ascultarea activă, atenţia la detalii şi orientarea către soluţii.

„Chiar dacă abilităţile soft nu pot fi măsurate sau testate ca în cazul abilităţilor hard sau tehnice, recrutorii vor să audă în cadrul interviului exemple de situaţii când candidaţii şi-au pus în aplicare aceste abilităţi pentru a rezolva o situaţie inedită, pentru a păstra un client sau pentru a-şi convinge colegii să aleagă o anumită direcţie care a dus la succesul unui proiect. Este o realitate faptul că joburile de astăzi se transformă tot mai rapid şi instrumentele pe care ne putem baza sunt chiar aceste abilităţi soft, tot mai apreciate şi căutate de către angajatori”, spune Ana Vişian, marketing manager BestJobs România.

Pentru o poziţie în vânzări, un angajat poate obţine un venit net mediu lunar de 921 euro, conform raportului BestJobs analizând primele 6 luni ale anului 2021, în creştere cu 26,4% faţă de ultimele 6 luni ale anului trecut. Potrivit celor mai recente anunţuri, oferta salarială netă a unui Reprezentant vânzări pentru o poziţie full-time este între 700 şi 1.200 de euro, în funcţie de domeniu şi oraş. Un manager vânzări poate obţine un venit net mediu lunar de 1.500 sau chiar 3.000 de euro, în funcţie de zona pe care o acoperă şi domeniul în care activează.


 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed