Analiză Colliers: Românii au început să nu mai caute produse chinezești

Mediul de afaceri din China a început să își revină după tensiunile provocate de epidemia de coronavirus însă produsele chinezești s-ar putea să nu mai fie căutate atât de mult, inclusiv în România. Izolarea din ultima lună a crescut încrederea românilor în cumpărăturile online iar producătorii s-ar putea concentra mai mult spre achiziția locală de materii prime, conform unei analize făcută de Colliers International.

 

”În România e deja vizibil că oamenii au câștigat multă încredere în shopping-ul online în această perioadă și este de așteptat ca acest mod de a face cumpărături să devină o obișnuință pentru un segment important din populație în viitor. Prin urmare, infrastructura necesară magazinelor online ar trebui să crească și implicit și depozitele de care este nevoie pentru a livra produsele comandate online ar trebui să aibă de câștigat”, spune Laurențiu Duică, Partner & Head of Industrial Agency la Colliers International. Producătorii ar putea să se îndrepte către soluții locale sau de proximitate pentru materii prime, adaugă Duică, pentru a nu mai depinde de importurile efectuate din țări îndepărtate, inclusiv din China.

 

Anul trecut, România a importat din China în valoare de 4,53 miliarde de euro și a exportat bunuri în valoare de 612 milioane de euro, având astfel un sold puternic deficit comercial.

 

Epidemia de Covid-19 a generat în China pierderi unor industrii precum: industria produselor de lux, retailul de fashion, industria produselor cosmetice și cea de a electronicelor și electrocasnicelor, o creștere a vânzărilor este așteptată în segmente precum cel al produselor alimentare proaspete, dar și cele medicale și farmaceutice. Această creștere va fi susținută de consumatorii care dezvoltă tot mai mult obiceiul de a cumpăra astfel de produse online, precum și de seniorii care încep să cumpere online în general, tendință care se observă și pe plan local.

 

Companiile și în special chiriașii din segmentul alimentar sunt așteptați să se extindă mai mult în online, ceea ce ar crea o nouă strategie de dezvoltare pentru viitor și ar contribui la creșterea bazei de clienți. Pentru a recupera pierderile suferite în timpul epidemiei, 52% dintre companiile din China au indicat dorința de a-și extinde prezența în online, iar cooperarea cu retailerii existenți este și aceasta o opțiune, potrivit uni sondaj Colliers. Oportunități similare de repoziționare ar putea ajuta și retailerii români să-și revină după ce trece epidemia provocată de coronavirus. „Piața locală de retail a fost, desigur, afectată după ce tranzacțiile celor mai mulți dintre retailerii de produse nealimentare au fost oprite. De aceea chiriașii trebuie să fie bine pregătiți pentru momentul în care ne vom întoarce la viața noastră așa cum o știm, pentru a-și reveni cât mai repede posibil. Asta înseamnă un stoc suficient de produse pentru a acoperi cererea, măsuri de igienă luate foarte în serios și continuarea marketingului omnichannel”, a spus Simina Niculiță, Partner &  Head of Retail Agency la Colliers International Romania.

 

Per ansamblu, efectele pe piața de logistică din China sunt așteptate să fie reflectate în valoarea chiriilor. Circa 43% dintre companiile participante la sondajul Colliers International se așteaptă ca chiriile să scadă pe fondul încetinirii operațiunilor logistice, a consumului scăzut în zona de produse nealimentare, a proceselor de producție întârziate și a posibilelor scutiri de plată acordate chiriașilor pe anumite perioade. Pe de altă parte, 40% dintre companii consideră că se va întâmpla opusul din cauza unei creșteri a cererii pentru produse specifice în zona de comerț online, care va duce la avansul pieței. Drept urmare, 73% dintre companii cred că ratele de neocupare ale spațiilor logistice vor scădea sau cel mult vor rămâne la fel ca înainte de izbucnirea epidemiei. Sondajul Colliers International a fost realizat în rândul a 700 de companii, reprezentând proprietari, chiriași și investitori pe piața imobiliară din China.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed