ANALIZĂ: În fiecare an România aruncă în aer peste 13 milioane tone de dioxid de carbon din producerea cimentului

Industria producătoare de ciment este răspunzătoare pentru 8% din emisiile globale de dioxid de carbon.

”Peste 13 milioane tone de dioxid de carbon ajung în fiecare an în atmosferă din cauza producţiei de ciment din România, ţară care produce anual în jur de 15 milioane de tone de ciment, cifră agregată la nivelul celor mai mari jucători de pe piaţa românească. Pentru fiecare kilogram de ciment produs se elimină în atmosferă 0,9 kilograme de dioxid de carbon, însă aceste cifre s-ar putea îmbunătăţi drastic cu ajutorul noilor tehnologii care contribuie la reducerea semnificativă a emisiilor de dioxid de carbon generate de producţia cimentului”, arată o analiză efectuată de Industry Link.

Noile soluţii şi tehnologii ar putea reduce semnificativ emisiile de dioxid de carbon, cu până la 90%, se menţionează în analiză.

Industria cimentului din Europa şi-a propus să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050, prin regândirea modelului operational şi de producţie a cimentului, dar mai ales prin înglobarea în procesele sale a noilor soluţii şi tehnologii care ar putea reduce cu până la 90% emisiile de dioxid de carbon generate de producţia cimentului.

”Folosirea de combustibili alternativi în producţia de ciment, în special a reziduurilor municipale, biomasei, deşeurilor multiindustrie, este prima si cea mai la îndemână soluţie  pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră”, relevă analiza.

Conform asociaţiei producătorilor europeni de ciment, emisiile de dioxid de carbon ar putea fi reduse cu 42% prin folosirea tehnologiei care permite capturarea, utilizarea si stocarea dioxidului de carbon. În cadrul acestui proces, dioxidul de carbon este capturat din atmosferă, şi stocat fie pentru reutilizare, fie pentru depozitare pe termen lung în locuri special amenajate.

O altă tehnologie care ar putea ajuta la reducerea emisiilor de dioxid de carbon este calcium looping, aceasta permiţând reducerea emisiilor cu 90%, prin extragerea dioxidului de carbon din gazele generate de o fabrica producătoare de ciment, printr-o serie de procese chimice precum carbonatarea şi calcinarea.  

Cele mai recente şi inovatoare aplicaţii pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, dezbătute la conferinţa CarbonZero din luna noiembrie.

CarbonZero, conferinţa internaţională care dezbate cele mai noi soluţii şi tehnologii pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, are loc anul acesta în noiembrie la Lisabona în Portugalia, şi reuneşte factori de decizie din cadrul companiilor producătoare de ciment, producători de echipamente şi tehnologii, precum şi profesionişti din domeniul inovării, cercetării, dezvoltării şi mediului.

HeidelbergCement (Germania), Holcim (Franţa), Titan Cement (Grecia), Cementos Argos (Columbia) sau Dalmia Cement (India) sunt doar câteva dintre cele mai influente companii care se alătură anul acesta conferinţei CarbonZero şi care se vor concentra pe identificarea celor mai bune soluţii ecologice pentru industria cimentului. Conferinţa are ca subiect scăderea emisiilor de carbon prin folosirea de combustibili alternativi în producţia de ciment, în special, a reziduurilor municipale, biomasei, deşeurilor multiindustrie, dar şi prin reciclare, prin repunerea în circulaţie a resturilor din procesul de fabricare a cimentului, deşeurilor din construcţii sau inventarea unor materiale noi, nepoluante.

“Mâine a venit deja, e aici. Discuţiile sterile despre ce ar trebui făcut nu generează schimbarea, iar noi suntem aici ca să punem lucrurile în mişcare. Avem multe etape de parcurs la o viteză ameţitoare dacă vrem ca anul 2050 să ne găsească cu temele făcute. CarbonZero va fi o experienţă generatoare de soluţii pentru decarbonizarea prin tehnologie şi soluţii actuale. Deşeurile de astăzi se transformă în materia primă de mâine”. declară Beatrice Ene, director general, Industry Link.

Industry Link este o companie europeană care organizează evenimente şi oferă servicii pentru marile companii. Compania oferă conţinut premium de ultimă generaţie pentru propriile evenimente şi poate acţiona, de asemenea, ca antreprenor dedicat pentru planificarea, executarea şi gestionarea evenimentelor.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed