ANALIZĂ: Până în 2023, 20 de noi hoteluri ar putea fi livrate pe piaţa din România, jumătate fiind situate în Capitală. Piaţa hotelieră a fost puternic afectată de pandemie şi se aşteaptă să-şi revină în totalitate până în 2024

0
ANALIZĂ: Până în 2023, 20 de noi hoteluri ar putea fi livrate pe piaţa din România, jumătate fiind situate în Capitală. Piaţa hotelieră a fost puternic afectată de pandemie şi se aşteaptă să-şi revină în totalitate până în 2024

Compania a semnat în anul 2021 şi în prima parte a anului 2022 designul interior pentru peste 3.500 de metri pătraţi de hoteluri şi restaurante în România.

”Investiţia medie în amenajare, la nivelul hotelurilor nou inaugurate în Bucureşti şi în alte oraşe mari ale ţării, este între 600 – 1.000 euro / mp, iar la nivelul restaurantelor si cafenelelor, aceasta poate porni chiar de la 400 euro / mp. Cifrele includ conceptul de amenajare, design, fit-out şi mobilier, fără aspecte care ţin de construcţie sau renovare”, arată compania.

În cazul conceptelor exclusiviste (cum este cazul hotelurilor de 5 stele), investiţia în interioare poate urca considerabil, în funcţie de concept, brandurile alese, materialele şi detaliile utilizate în amenajare sau alte elemente.

”Piaţa hotelieră a fost puternic afectată de pandemie în ultimii 2 ani şi se aşteaptă să-şi revină în totalitate până în 2024. Aproape 20 de noi hoteluri ar putea fi livrate pe piaţa din România până în 2023, aproximativ 50% dintre acestea fiind situate în Capitală, conform anunţurilor oficiale ale operatorilor”, arată compania.

De asemenea, datele disponibile la nivel european relevă o tendinţă de creştere accelerată a călătoriilor în anul 2022. Astfel, turiştii intenţionează să cheltuiască cu 39% mai mult pe călătorii în acest an decât în 2019, iar o parte dintre turiştii europeni vor fi absorbiţi şi de Bucureşti şi marile oraşe ale României.

Potrivit Chairry Design & Furniture, creşterea aşteptărilor privind experienţele în spatiile HORECA, care este strâns legată de dorinţa oamenilor de a se relaxa şi de a pune accentul pe wellbeing, piaţa a devenit mult mai competitivă la nivel de investiţii, concept şi produse oferite. Atât restaurantele, cafenelele cât şi hotelurile implementează noi solutii si inovatii la nivel de experienţe, dar şi de design interior, pentru a capta atenţia viitorilor clienţi care s-au obişnuit cu serviciile de takeaway şi delivery din timpul pandemiei.

Inflaţia care afectează şi segmentul HORECA de la începutul acestui an va aduce schimbări importante care se vor vedea în elementele de design. 

Potrivit specialiştilor Chairry Design & Furniture, trendul de “dark kitchen” va câştiga teren în domeniul restaurantelor, prin optimizarea spaţiilor de preparare a produselor şi creşterea importanţei spaţilor de servire, pentru a acomoda un flux mai mare de clienţi.

“Domeniul HORECA şi-a revenit surprinzător de repede, având în vedere situaţia din perioada pandemiei care a restricţionat activitatea multor afaceri. Având în vedere efervescenţa din acest sector, Chairry mizează pe un volum de business de 2 milioane de euro doar din acest segment până la finalul anului 2022,” declară Raluca Dorobanţu, managing partner Chairry.

Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri totala de 1,1 milioane de euro, pe fondul unei pieţe efervescente pe segmentul de mobilier şi amenajări interioare din România.

Chairry Design & Furniture, o companie antreprenorială românească, operează de peste 20 de ani pe piaţa locală şi este specializată în design şi amenajări interioare, precum şi în furnizare de soluţii de mobilier importat sau produs local. În total, Chairry a importat până în prezent peste 20.000 de piese de mobilier şi a amenajat peste 50.000 mp de spaţii interioare.