ANCOM a decis suplimentarea sistemelor de prioritizare a apelurilor către 112

0
ANCOM a evaluat mecanismele de prioritizare a apelurilor de urgență către 112, implementate în rețele proprii de către operatorii telefonici din România, iar investigația arată că aceste mecanisme nu pot soluționa complet problema apelurilor nefinalizate în situații de congestie a rețelei, cauzate de creșteri masive și bruște a numărului de apeluri.

„Am solicitat introducerea de către toți operatorii a unor proceduri de prioritizare suplimentare, care trebuie aplicate numai în situații de urgență”, a declarat președintele ANCOM, Cătălin Marinescu.

„Respectăm în acest fel principiul proporționalității și evităm creșterea disproporționată a costurilor pentru operatori, costuri care s-ar reflecta în facturile utilizatorilor finali,” spune președintele ANCOM.

ANCOM a pornit evaluarea deoarece, la cutremurul din 25 aprilie 2009, reţele telefonice s-au blocat, când numărul de apeluri transmise către 112 a crescut cu 50% în intervalul de o oră după producerea cutremurului față de intervalul de o oră anterior.

„Este important ca toata lumea să înțeleagă faptul că în momentele imediat următoare producerii unei catastrofe este necesar să își limiteze convorbirile la cele strict necesare. Unele telefoane pot aștepta, dar un apel la 112 trebuie să ajungă imediat la destinație” a declarat Marinescu.

Autoritatea de Reglementare a transmis Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale rezultatele analizei și propunerea de modificare a prevederilor legale în vigoare. ANCOM susține că legea trebuie să facă diferența între procedurile de rutare a apelurilor către serviciul 112 în situații de funcționare normală a rețelei și procedurile din momentul declanșării unei situații de urgență. Acestea pot determina creșteri neașteptate și anormale ale volumului de trafic prelucrat și trebuiesc definite clar, în funcție de gravitate.