Antibiotice Iaşi îşi face un parc fotovoltaic. Compania de stat anunţă că se extinde pe plan internaţional şi a început 19 noi proceduri de autorizare în ţări din Europa şi Asia

Antibiotice Iaşi a realizat în primul semestru al anului un profit net de 23,15 milioane lei şi venituri din vânzări de 248,18 milioane lei.

Producţia fabricată în semestrul I anul 2022 s-a concretizat în 253,68 milioane unităţi farmaceutice sub formă de comprimate, capsule, produse parenterale, produse topice (unguente, creme, geluri, supozitoare, ovule). Valoarea totală a producţiei fabricate în semestrul I 2022 este de 324,24 milioane lei, cu 48,3 % mai mare comparativ cu cea a semestrul I din anul anterior.

Valoarea producţiei fabricate pentru export reprezintă 36,13% din valoarea producţiei totale realizate în semestrul I 2022, cu 52% mai mare comparativ cu cea realizată în perioada ianuarie-iunie a anului 2021.

În consum, Antibiotice a înregistrat o creştere cu 6,4%, de la 12,4 milioane cutii vândute în primul semestru din anul 2021 la 13,2 milioane cutii vândute în primul semestru din anul 2022. Preţul mediu al portofoliului Antibiotice în primul semestru din 2022 a fost de 16,18 lei/cutie, în creştere cu 11,1% comparativ cu perioada similară a anului precedent (14,57 lei/cutie).

”În procesele derulate în companie se urmăreşte gestionarea factorilor de mediu pentru prevenirea poluării şi îmbunătăţirea perfomanţelor de mediu, acţionând în scopul respectării cerinţelor legislaţiei de mediu. În vederea elaborării unei strategii sustenabile de mediu, în conformitate cu cerintele Regulamentului European 2020/852/18.06.2020 şi al abordării subiectului schimbărilor climatice în evaluarea riscurilor afacerii a fost încheiat contract de consultanţă prin care se asigură validarea modului de calculul a amprentei de carbon, instruirea personalului cu cerinţele legate de taxonomie şi bunele practici în monitorizarea riscurilor climatice. În semestrul I anul 2022 s-au iniţiat operaţiuni pentru instalarea unei capacităţi de producţie de energie din surse regenerabile prin dezvoltarea unui parc fotovoltaic cu impact pozitiv în reducerea gazelor cu efect de seră”, arată raportul companiei.

Prin activitatea de cercetare-dezvoltare se asigură atât cercetarea şi dezvoltarea de produse noi, cât şi optimizarea produselor aflate în portofoliu, prin care se susţine procesul de internaţionalizare, răspunzând astfel la cerinţele autorităţilor din ţările în care se doreşte înregistrarea produselor.

”Pentru anul 2022 s-au planificat activităţi de cercetare pentru 28 proiecte de produse noi, 12 produse pentru update în scopul internaţionalizării şi 3 studii clinice pentru produse topice. După divizia de producţie, cele 28 de proiecte de produse noi sunt structurate astfel: − Divizia de produse sterile injectabile şi substante active: 3 proiecte − Divizia de produse topice: 17 proiecte − Divizia de produse solide orale: 8 proiecte. Proiectele pentru internaţionalizare, după divizia de producţie sunt structurate astfel: − Divizia de produse sterile injectabile şi substanţe active: 3 proiecte sterile injectabile şi 2 proiecte pentru substanţa activă nistatină − Divizia de produse topice: 7 proiecte La nivelul activităţi de cercetare dezvoltare s-au derulat activităţi de cercetare pentru biofertilizatori, în perioada de referinţă s-a finalizat cercetarea/caracterizarea unui nou produs. S-a finalizat transferul tehnologic la scară industrială pentru produsul dezvoltat în laborator, iar produsul a intrat în producţie. Se lucrează la evaluarea propunerilor de noi biofertilizatori pentru alte tipuri de soluri şi culturi”, arată raportul.

La obiectivul de dezvoltare al portofoliului de produse contribuie şi realizarea de studii clinice, pentru anul 2022 sunt planificate studii clinice pentru 3 produse din portofoliul diviziei de produse topice, în perioada de referinţă s-au derulat etape importante ale acestor studii.

”Pe piaţa din România în semestrul I anul 2022 s-au obţinut autorizaţii de punere pe piaţă pentru patru noi produse şi s-au început opt proceduri de autorizare pentru produse antiifecţioase injectabile şi cardiovasculare de uz oral. De asemenea, în conformitate cu cerinţele legislaţiei Uniunii Europene cu privire la comercializarea suplimentelor alimentare au fost renotificate patru suplimente alimentare. Pentru piaţa internaţională în primul semestru al anului 2022 s-au obţinut autorizaţii de punere pe piaţă în teritoriile Antibiotice a trei produse injectabile şi a şapte produse solide orale, din clasa antiinfecţioase şi cardiovasculare. Totodată, au fost începute 19 noi proceduri de autorizare în ţări din Europa şi Asia”, se menţionează în raport.

În perioada ianuarie-iunie 2022 au fost începute două proiecte noi în Arabia Saudită şi Ucraina. În Arabia Saudită, Antibiotice îşi propune să înregistreze până în 2025 un număr de 12 produse, din care 6 medicamente antiinfecţioase. Proiectul vizează în 2025 o cifră de afacere de 4 milioane dolari, iar prima livrare a fost realizată în luna iunie 2022 pentru produsul Ampiplus 1,5 g.

”În semestrul I anul 2022 s-au negociat condiţiile comerciale pentru 20 de produse care vor intra în vânzări în perspectiva anilor 2023-2025. Pentru 12 produse contractele cadru au fost semnate, pentru alte 8 produse fiind semnate acorduri comerciale pe baza cărora vor fi iniţiate procedurile de evaluare a documentaţiei, facilităţilor de fabricaţie, în vederea înregistrării produselor. Aceste produse vor completa următoarele clase terapeutice: antiinfecţioase (9 produse), cardiovasculare (5 produse), musculo-scheletic (2 produse), sistem respirator (2 produse), tract alimentar şi metabolism (1 produs), sistem nervos-central (1 produs)”, mai arată raportul.

În primele 6 luni ale anului 2022, exportul de medicamente şi substante active a fost în valoare de 95,3 milioane lei, în creştere cu 39% raportat la perioada similară a anului trecut (68,4 milioane lei). Aceste rezultate se înscriu pe trendul ascendent asumat de companie pe termen lung, prin Programul de organizare şi dezvoltare strategică 2022-2030 şi care are în vedere: implementarea unei strategii de diferenţiere a produsului princeps – nistatina, substanţa activă, pe pieţele din America de Nord, America de Sud, Europa şi Asia; consolidarea vânzărilor pentru medicamente în teritoriile externe actuale, prin dezvoltarea portofoliului de produse, adaptarea continuă a politicilor de preţ la modificarile din piaţă şi începerea de noi proiecte de ţară.

În ceea ce priveşte exportul substanţei active nistatina, activitatea desfăşurată la nivelul semestrului I al anului 2022, s-a înscris în trendul ultimilor trei ani, de consolidare a poziţiei pe piaţa mondială, aceasta fiind vândută în peste 55 de ţări. Valoric, exportul de nistatina este în valoare de 44,4 milioane lei, peste valoarea planificată (30,8 milioane lei) şi valoarea realizată în semestrul I al anului 2021 (24,8 milioane lei), reuşind consolidarea pe pieţele din America de Nord, America Latină, Europa.

În prima jumătate a anului 2022, exportul de produse finite, din punct de vedere valoric, înregistrează o creştere cu 17% comparativ cu semestrul I anul 2021, de la 43,5 milioane lei la aproximativ 51 milioane lei.

”Pieţele internationale şi-au revenit la perioada pre-pandemie, cu o reluare a accesului populaiei la sistemul de sănătate public, la programele de spitalizare şi tratamente operatorii. În acest context, vânzările de medicamente marca Antibiotice revin pe o tendinţă de consolidare în principalele teritoriile actuale – SUA, Canada, Marea Britanie, Danemarca, Olanda, Serbia, Vietnam, Moldova, Azerbaidjanşi Irak. Principalele produse valorificate în aceste teritorii sunt medicamentele antiinfectioase pulberi sterile injectabile (90% din total), urmate de medicamentele cardiovasculare sub formă de comprimate. Marea Britanie este în prezent a treia piaţă de desfacere pentru firma Antibiotice (dupa România şi Vietnam), odată cu adjudecarea în luna noiembrie 2021 a unei importante licitaţii naţionale organizate de NHS (National Health Service) pentru un număr de 6 produse. În primul semestru al acestui an, Antibiotice a onorat prima tranşă din acest contract cu respectarea strictă a termenelor de livrare solicitate de autoritate”, relevă raportul.

Pe piaţa Statelor Unite ale Americii, pe parcursul ultimilor 5 ani, compania a devenit unul dintre principalii furnizori de peniciline sterile injectabile, iar ultimul proiect lansat în 2020, clasează firma Antibiotice Romania pe locul 5, cu o cotă de piaţă de aproximativ 8%. Această evoluţie este reflectată şi de volumul de flacoane exportate către această piaţă, care s-a dublat de la un an la altul. Piaţa pharma din Vietnam cunoaşte în ultimii 2 ani o îngrădire a accesului populaţiei in spital, există astfel o lipsă de predictibilitate pe termen lung, ceea ce generează întârzieri în lansarea de produse noi şi blocaje în livrările curente, spun reprezentanţii companiei.

Antibotice Iaşi deţine cea mai complexă structură de fabricaţie din Romania, cu opt fluxuri de productie distincte, pe care se produc următoarele forme farmaceutice: pulberi injectabile peniciline, capsule peniciline, capsule non-betalactamice, capsule cefalosporine, comprimate, unguente, creme, geluri, supozitoare, ovule, substante active obtinute prin procese de biosinteza, acesta fiind unic în ţară.

Portofoliul de produse al companiei Antibiotice cuprinde medicamente de uz uman din 12 arii terapeutice, medicamente de uz veterinar, substanţa activă nistatina, produse biocide.

Ministerul Sănătăţii deţine o pondere de 53,01% din acţiunile companiei, în timp ce SIF Oltenia are o pondere de 26,54%.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed