Apple vrea să-şi facă propriul motor de căutare

0

Google plăteşte Apple câteva zeci de miliarde de dolari pentru a fi folosit în mod implicit pentru căutările online. Este un deal care datează de mulţi ani, care a crescut ca valoare în timp şi care este important pentru ambele companii – Apple are nevoie de un motor bun de căutare, iar Google are nevoie de utilizatori cu dare de mână.

Însă, acest deal a atras atenţia oficialităţilor americane, care investighează înţelegerea dintre cei doi giganţi şi care se pare că o vor folosi în tribunal împotriva Google, care a fost deja acuzat de politici anticoncurentiale pe căutare şi shopping.

În aceste condiţii, Apple ar putea fi lăsată fără motorul de căutare pe care l-a folosit atâţia ani.

O schimbare minoră din iOS 14, prin care Apple afişează în unele cazuri (precum Today View, de exemplu) propriile rezultate cu link-uri către site-urile web, indică faptul că Apple ar lucra în prezent la o alternativă la Google pentru propriile produse, pe care să o folosească în cazul în care va fi forţată să renunţe la înţelegere.

Apple l-a angajat în urmă cu doi ani pe John Giannandrea, specialist în integrarea inteligenţei artificiale în căutare, cel care era angajat la acea vreme la Google. Giannandrea a lucrat în acest timp la dezvoltarea capacităţilor de AI ale lui Siri.

În ultima vreme, Apple rulat mai multe anunţuri de angajare a specialiştilor în motoare de căutare, alt indiciu care duce spre aceeaşi concluzie.

De asemenea, încă un indiciu vine din creşterea în ultima vreme a activităţii Applebot – botul Apple de indexare al site-urilor web.

Mai rămâne de văzut dacă motorul de căutare al celor de la Apple va fi un produs independent sau parte a lui Siri şi dacă după pierderea deal-ului cu Google Apple va vinde reclame în paginile de căutare, ceea ce ar contraveni cu promisiunile pe care le face în ceea ce priveşte protejarea intimităţii utilizatorilor săi.