Aproape 2 milioane de vehicule – un an record pentru BMW

Toate diviziile grupului BMW au cunoscut creşteri impresionante. Cu excepţia diviziei Husqvarna, ultimul venit în familie având de recuperat după restructurarea reţelei de dealeri din urmă cu doi ani, toate brandurile BMW Group au atins recorduri ale vânzărilor.

 

Principala aripă a companiei bavareze, cea a producţiei de turisme BMW, a cunoscut şi cea mai importantă creştere în termeni numerici: 159.701 unităţi în plus fală de 2011, echivalentul unei creşteri de 11,6 procente. BMW a ajuns la un nivel record al vânzărilor, 1.540.085 de autoturisme care poartă sigla alb-albastră ieşind pe porţile fabricilor din întreaga lume.

 

Cel mai bine s-au vândut modelele seriei 3, care cu o creştere de 5,8% au ajuns la 406.752 unităţi, încluzând berlina, coupe-ul şi break-ul.

 

Pe a doua poziţie s-a plasat Seria 5, cu 337.929 unităţi, BMW revendicând coroana clasei din care face parte.

 

Foarte important a fost şi rolul SUV-urilor X1 şi X3, cele două modele totalizând aproape 300.000 de unităţi vândute (147.776 unităţi pentru X1 şi 149.853 unităţi pentru X3).

 

Şi Mini a cunoscut o creştere importantă, trecând pragul de 300.000 de unităţi vândute pentru prima dată în istoria companiei. În termeni procentuali, Mini a crescut cu 5,8% graţie unei game care a ajuns înprezent la şapte modele. Cea mai importantă creştere i-a aparţinut crossoverului Coutryman care a ajuns la 102.250 unităţi (+14,8%). Şi dacă Peterhansel reuşeşte să rămână în faţa lui Al Attiyah până la sfârşitul raliului sud-american, 2013 nu poate să nu vină cu o nouă creştere pentru Mini.

 

Şi Rolls Royce a depăşit recordul absolut al companiei: 3.575 de unităţi reprezintă cea mai bună performanţă din istoria de 108 a companiei.

 

Divizia de motociclete a bavarezilor a recuperat în a doua jumătate a anului şi a terminat pe plus, deşi în iunie raporta o scădere faţă de anul trecut. La finele anului BMW Motorrad a încheiat balanţa cu un plus de 2% şi un record al tuturor timpurilor: 106.358 untăţi.

 

Al doilea brand moto al grupului, Husqvarna continuă drumul ascendent după restructurarea din 2010. Cele 10.751 exemplare reprezintă cel mai bun rezultat de la preluarea Husqvarna de către grupul BMW.

 

Din punct de vedere geografic, în ciuda situaţiei economice dificile din zonă, Europa rămâne cea mai importantă piaţă de desfacere a germanilor, cu un total de 864.812 unităţi vândute în zonă (+0,8%).

 

Datorită cererii tot mai mari de produse permium, Asia a depăşit America în topul vânzărilor BMW. Din cele 491.512 unităţi care au luat drumul orientului, 326.444 s-au oprit în China.

 

America a adus de asemenea o creştere cu două cifre (+11,9%) până la 424.379 unităţi, în cea mai mare parte atribuită pieţei din Statele Unite, unde BMW a ajuns la 347.583 unităţi.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed