Arbitrul pensiilor a modificat norma privind activitatea agenţilor de marketing

 

Modificarea normei a stabilit ca în cazul în care un agent solicită rezilierea contractului de mandat, administratorul sau agentul de marketing persoană juridică are obligaţia să notifice comisia pensiilor private în vederea retragerii avizului acestuia în termen de cinci zile, se menţionează în comunicatul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).

Totodată, în cazul avizării agenţilor de marketing, administratorul sau agentul de marketing persoană juridică transmite comisiei pensiilor private şi contractele de mandat semnate, inclusiv anexele la acestea, alături de alte documente. Arbitrul pensiilor private a mai interzis consultanţilor să utilizeze denumirea de „broker” pentru eliminarea confuziilor care ar putea să apară între consultanţii de pensii private şi brokerii de pensii private. Actul normativ a fost transmis spre publicare în Monitorul Oficial şi urmează să fie disponibil şi pe pagina de internet a comisiei pensiilor private.

Aderarea participanţilor la un fond de pensii pe pilonul II a început luni, 17 septembrie, şi va dura patru luni. După această perioadă, cei care nu au optat pentru un fond de pensii vor fi distribuiţi în mod aleatoriu către fondurile autorizate, pe baza unui sistem informatic, potrivit arbitrului pensiilor private.

Conform legii, fiecare potenţial client al sistemului (obligatoriu pentru salariaţii sub 35 de ani şi opţional pentru cei între 35 şi 45 de ani) trebuie să semneze un singur contract de aderare la un singur fond, în care îşi va economisi contribuţiile.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed