Asociaţia Pro Infrastructură: Chinezii câştigă lupta epocală de pe Autostrada A0 / CNAIR, obligată de lege să semneze contractul cu China Civil Engineering Construction Corporation

Într-o postare pe Facebook, de miercuri, Asociaţia Pro Infrastructură precizează că ”lupta epocală” de pe autostrada A0 a fost câştigată de chinezi.

”Chinezii câştigă lupta epocală de pe Autostrada A0. După cea mai recentă decizie a CNSC de respingere a contestaţiei celor de la Ictas, CNAIR este obligată de lege să semneze contractul pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord cu China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC)”, scriu reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, epopeea se încheie după 3 ani şi jumătate de la startul licitaţiei dat în 06.06.2019, cu oferte depuse în 18.02.2020, după două reevaluări, trei runde de contestaţii şi trei câştigători: iniţial Nurol (Turcia), al doilea Ictas (Turcia) şi CCECC în cele din urmă.

Sursa citată arată că în acest caz ordonanţa care interzice particparea companiilor din China, în România, nu se aplică.

”Oficialii CNAIR s-au străduit din răsputeri să nu acorde contractul celor de la CCECC, prelungind artificial deznodământul, judecătorii dând dreptate chinezilor la fiecare acţiune în instanţă. Ca să vă răspundem anticipat: ordonanţa care practic interzice participarea companiilor din China la licitaţiile din ţara noastră nu se aplică în acest caz deoarece procedura de achiziţie publică a fost lansată înainte de adoptarea actului normativ”, mai subliniază Pro Infrastructură.

Compania chineză are termen 12 luni pentru proiectare şi 18 pentru execuţie.

”Cei 8,6 kilometri de autostradă fac legătura dintre Afumaţi (nod A0-DN2) şi Pantelimon (DN3, nodul A0-DN3 nu este cuprins în acest contract). Chinezii au termen 12 luni de proiectare şi alte 18 pentru execuţie şi trebuie să garanteze lucrările 5 ani. Singurul tronson din cele 7 de pe Autostrada A0 care nu are constructor este lotul 1 A0 Nord, între Bâcu şi Corbeanca. Licitaţia a fost lansată tot în 06.06.2019 şi povestea este aproape la fel de încâlcită. Aşteptăm soluţionarea contestaţiei Intrakat depusă după reevaluarea ofertei Pizzarotti-Retter din 29 noiembrie 2022”, notează Asociaţia Pro Infrastructură.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed