Asociaţii de afaceri germane au reclamat Apple, din cauza noilor reguli legate de confidenţialitatea datelor utilizatorilor

Plângerea, făcută la Biroul Federal German pentru Carteluri, survine într-un moment în care Apple urmează să introducă noul cadru de reglementări pentru transparenţă, care va cere utilizatorilor să opteze dacă vor să fie urmăriţi online în scop publicitar.

”Ca urmare a acestor măsuri unilaterale, Apple împiedică toate companiile concurente să proceseze date relevante comercial în ecosistemul său”, au afirmat mai mule asociaţii de afaceri într-un comunicat comun.

Între reclamanţi se află principalul grup de lobby al publisherilor germani şi federaţia sa de publicitate.

Apple a respins argumentele lor, spunând că noul cadru de reglementări referitoare la confidenţialitate, care urmează să fie inclus în software-ul său iOS 14 susţine cu tărie confidenţialitatea personală, pe care a descris-o drept un drept al omului şi conformă cu legile Uniunii Europene privind confidenţialitatea.

Datele unui utilizator îi aparţin şi ar trebui ca acesta să decidă dacă să le partajeze şi cu cine”, a afirmat Apple într-un comunicat.

”Cu iOS 14, oferim utilizatorilor capacitatea de a alegere dacă doresc sau nu să permită aplicaţiilor să îi urmărească prin conectarea informaţiilor lor cu date de la terţi, în scopul publicităţii, sau prin partajarea informaţiilor lor cu brokeri de date.”

Biroul Federal German pentru Carteluri a confirmat primirea plângerii, despre care prima dată a scris Financial Times, şi a declarat că va fi examinată.

O plângere similară a fost respinsă luna trecută de autoritatea de reglementare franceză în domeniul concurenţei.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed