AȘTEPTAREA se apropie de final! Așa arată o plimbare cu metroul din Drumul Taberei

Vineri ar urma să aibă loc recepția finală a lucrărilor de pe Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei, antreprenorii având să mai remedieze mici elemente ce au fost constatate la ședințele de recepție de marți. Dacă totul va fi în regulă, duminică ar putea fi deschisă circulația pentru călători pe prima magistrală de metrou din București construită de la zero după Revoluție. Între timp, putem admira cum arată noua magistrală din cabina trenurilor care deja circulă, chiar dacă deocamdată fără călători.

Video-ul filmat din cabina unui tren de metrou începe din stația Valea Ialomiței, continuă cu tunelurile de metrou și stațiile Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, terminându-se la stația Eroilor 2.

Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Conform contractului, durata lucrărilor pentru galerii, stații și depou urma să fie de 36 de luni – adică 3 ani. Pe lângă acest termen, mai erau de realizat lucrările pentru sistemele de semnalizare și automatizare (care a fost licitată separat și, după numeroase contestații, a fost semnată în 2019 cu Alstom).

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. De-a lungul timpului, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme – probleme de avize, probleme mari de finanţare (mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013), probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală, după cum au anunțat reprezentanții Metrorex. Acum, la testele dinamice se folosesc atât trenuri Bombardier, cât și trenuri vechi IVA.

 

Articolul integral pe HOTNEWS

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed