Au revenit TRENURILE lungi! CFR recuperează terenul pierdut

0

Duminică, CFR Călători a făcut cea mai mare suplimentare de vagoane din ultimii ani pentru trenurile dintre Brașov și București, cel mai lung având 15 vagoane, dublu față de o zi obișnuită. Și trenurile Regio au ajuns să aibă 8-10 vagoane etajate, iar suplimentările au fost anunțate de noul director al CFR Călători, Dan Costescu, numit acum câteva zile în funcție. Marea întrebare este dacă aceste suplimentări consistente se vor repeta sau a fost doar o mișcare de imagine. Cert este că CFR are nevoie urgentă de vagoane pentru ca o parte dintre oameni să revină la tren, măcar pe ruta către munte, unde drumul poate dura pe șosea 6-7 ore între Capitală și Brașov.

 

Între Brașov și București sunt 28 de trenuri pe zi pe sens, dintre care 19 sunt ale CFR Călători, patru ale Regio Călători, trei ale Softrans și două Astra Transcarpatic. De la București la Brașov cel mai rapid este IR 346, 2 ore și 21 minute, iar cel mai lent este RE 3001, 3 ore și 51 de minute. De la Brașov la București cel mai rapid este IR 473 (2 ore și 24 minute), iar cel mai mult face RE 3008 (3 ore și 56 de minute).

 

Un tren de test a parcurs distanța București – Brașov în 118 minute în ianuarie 2015, stabilind un record, însă nu a oprit nicăieri, lucru imposibil pentru un tren convențional. Reamintim că tronsonul Brașov – Predeal are nevoie de reabilitare și vitezele sunt cu 30% mai mici decât acum 25 de ani. Partea tristă este că în ultimul deceniu trenurile au devenit tot mai scurte, iar cozile de mașini, tot mai lungi.

 

Articolul integral pe HOTNEWS