AcasăEconomieAutomobile Bavaria: Autospecialele BMW 320ix ofertate IGPR nu reprezintă maşini de lux....

Automobile Bavaria: Autospecialele BMW 320ix ofertate IGPR nu reprezintă maşini de lux. Sunt autovehicule special concepute pentru autorităţi şi ofertate la un preţ special/ Michael Schmidt nu mai deţine nicio funcţie în cadrul companiilor din România

”Activăm în România din anul 1994, fiind primul importator al mărcii BMW pe această piaţă. Începând din anul 2007 am devenit Centru de Competenţă pentru vânzări speciale BMW pe plan local. La nivel mondial, de peste 60 de ani, un departament special al BMW AG colaborează cu autorităţile guvernamentale internaţionale pentru a dezvolta autovehicule care îndeplinesc cele mai înalte standarde. Paramedici, pompieri, poliţişti – toţi cei care lucrează în serviciile de urgenţă au un lucru în comun: activitatea lor necesită performanţe remarcabile în situaţii excepţionale. Autospecialele utilizate de aceştia sunt de o importanţă vitală. Departamentul BMW Special Sales furnizează autospeciale dezvoltate şi perfecţionate sistematic împreună cu autorităţile din întreaga lume. În România, autorităţile utilizează motociclete BMW începând din anii 1960, alături de alte 150 ţări din lume. Automobile Bavaria este principalul furnizor de motociclete pentru autorităţile din ţara noastră din ultimii 25 ani. În anul 2009 am livrat Poliţiei Române un prim lot de autospeciale BMW Seria 3”, se arată într-un comunicat de presă transmis, miercuri, de Leonhard Georg Pfeffer, CEO şi administrator al Automobile Bavaria, în contextul informaţiilor legate de licitaţia organizată de Poliţia Română.

Conform sursei citate, compania participă de peste 25 ani în licitaţii publice la nivel internaţional, iar prioritatea ”ca participant este de a ne asigura că putem răspunde cerinţelor organizatorilor cu o ofertă competitivă”.

”Ca în orice proces de achiziţie în care ne implicăm, respectăm fără excepţie paşii şi procedurile comunicate oficial. De asemenea, ne oferim întregul sprijin autorităţilor în demersurile pentru clarificarea condiţiilor licitaţiei”, precizează reprezentanţii Automobile Bavaria.

Potrivit acestora, contractele cu autorităţile publice nu deţin o pondere semnificativă în cifra de afaceri a companiei, reprezentând sub 5% din livrările anuale ale Automobile Bavaria.

”Autospecialele BMW 320ix ofertate IGPR nu reprezintă maşini de lux. Acestea sunt inscripţionate, dotate cu sisteme de avertizare optică şi acustică, baterie suplimentară pentru echipamente speciale şi set suplimentar de roţi de iarnă. Sunt autovehicule special concepute pentru autorităţi şi ofertate la un preţ special. Mai mult, pe întreaga durată a derulării contractului ne-am angajat să menţinem preţul stabilit, chiar dacă pe piaţa auto ar putea avea loc schimbări care să determine o majorare a preţurilor de listă. Autovehiculele BMW sunt eficiente din punctul de vedere al costurilor de întreţinere. Intervalele de service oferite de BMW sunt printre cele mai mari din industrie, fiind mult mai mari decât cele oferite de producătorii autohtoni, de exemplu. Intervalele de revizie pentru BMW 320 xi sunt de 25.000 km. Garanţia oferită în cadrul contractului este de 5 ani/max 200.000 km. În 100.000 km, pentru BMW 320 xi sunt necesare 4 revizii”, adaugă sursa citată.

Reprezentanţii Automobile Bavaria explică faptul că neînscrierea la prima licitaţie organizată de IGPR a fost cauzată de limitările de producţie, situaţie cunoscută în întreaga industrie auto în ultimii ani.

”Referitor la speculaţiile apărute în anumite publicaţii referitor la o posibilă implicare a domnului Michael Schmidt în participarea noastră la această licitaţie, dorim să clarificăm faptul că fondatorul companiilor Automobile Bavaria şi MHS Truck & Bus nu mai deţine nicio funcţie în cadrul companiilor din România şi nu este implicat în activitatea operaţională a acestora. La nivelul Holdingului MHS înregistrat în Austria, business-ul din România reprezintă o parte a activităţii, alături de companii din Germania şi Austria. Având în vedere neimplicarea domniei sale în activitatea comercială sau în procesul decizional din cadrul companiilor înregistrate în Holding, nu se pot face legături între viaţa personală a domnului Schmidt şi activitatea acestor companii”, se subliniază în comunicat.

”Marca BMW se menţine în topul preferinţelor conducătorilor auto din România, datorită performanţelor, siguranţei şi fiabilităţii. Ne bucurăm că am reuşit, cu sprijinul departamentului BMW Special Sales, să asigurăm capacităţile de producţie pentru lotul de autospeciale BMW 320xi destinate Poliţiei Române, într-o perioadă în care întreaga industrie auto mondială continuă să se confrunte cu mari provocări”, a afirmat Leonhard Georg Pfeffer, CEO şi administrator al Automobile Bavaria.

G4Media a relatat că licitaţia prin care Inspectoratul general al Poliţiei Române (IGPR) cumpără 600 de maşini BMW de la Automobile Bavaria SRL, firmă condusă de Michael Schmidt, prietenul preşedintelui Klaus Iohannis, este considerată ca fiind ”cu dedicaţie” atât de sindicatele din poliţie, cât şi de publicaţiile de profil auto.  

Contractul are o valoare de 98 de milioane de lei fără TVA. 

În replică, preşedintele Klaus Iohannis a declarat că nu a contat această prietenie şi a subliniat că este inadmisibil ca numele şi poziţia sa să fie implicate într-o astfel de chestiune. Iohannis a adăugat că se aşteaptă ca autorităţile statului să facă verificări.

”Despre prietenia cu mine pot să vă spun că nu a contat, cu siguranţă, iar informaţiile mele despre această procedură sunt doar cele care au apărut pe sursele deschise, adică pe media. Însă pot să vă spun un lucru foarte clar, dacă există suspiciuni, atunci avem suficiente autorităţi competente să verifice aceste lucruri”, a declarat Klaus Iohannis, referindu-se la achiziţia de automobile marca BMW de către Poliţia Română. 

Ministrul de Interne, Lucian Bode, a prezentat, săptămâna trecută, concluziile Corpului de Control în cazul achiziţiei de maşini BMW pentru Poliţie de la firma unui apropiat al preşedintelui Klaus Iohannis, arătând că ”licitaţia este corectă, iar domnul Drulă dezinformează cu bună ştiinţă”. ”Întregul proces de achiziţie publică s-a derulat de către autoritatea contractantă – IGPR – cu respectarea principiilor de obiectivitate, transparenţă şi legalitate”, afirma Bode. El critica afirmaţiile fostului ministru al Transporturilor Cătălin Drulă: ”Drulă face acuzaţii grave, cu atac la persoană, vorbind de documente semnate de către dânsul. Ar fi de râs dacă nu ar fi de plâns. Drulă cere DNA să se autosesizeze. Ce ar trebui să înţelegem acum? Că se autodenunţă”. Totodată, Bode susţinea că aceia care încearcă să denatureze scopul unor proiecte ale MAI încercând să obţină capital politic ”prin minciuni şi dezinformări” sunt ”oameni mici”. Referindu-se şi la discuţiile legate de alte achiziţii, Bode afirma: ”Am văzut o glumă pe reţele de socializare şi spunea că poliţiştii în aceste condiţii nu vor mai achiziţiona pistoale cu electroşocuri, vor achiziţiona urzici. E o glumă amară, dar suntem în situaţia asta”.

 

Ultimele Articole