Autostrada soarelui, încă odată amânată

În ceea ce priveşte tronsonul Medgidia-Constanţa, inclusiv Centura Constanţa, acesta va fi deschis în regim de autostradă tot din data de 20 iulie.

 

„Pe 20 iulie, pe sectorul Medgidia – Cernavodă se dă drumul în regim de drum naţional, cu indicatoare de drum naţional, cu restricţiile de circulaţie de drum naţional, cu elementele de siguranţă de drum naţional, tocmai pentru a facilita accesul turiştilor la mare. Sectorul de la Medgidia la Constanţa, inclusiv Centura Constanţa, va fi deschis în regim de autostradă, cu toate semnalizările, cu toate elementele de circulaţie în regim de autostradă”, a declarat ministrul Silaghi.

 

Pe tronsonul Cernavodă-Medgidia viteza va fi restricţionată la 80 km/h iar circulaţia se va face pe o bandă pe sens. În ceea ce priveşte sectorul Medgidia – Constanţa viteza va fi de 130 km/h.

 

„Nu avem spaţii de servire (de la Medgidia la Constanţa – n.r.), dar considerăm că este foarte util să asigurăm accesul turiştilor la mare. Suntem mulţumiţi de cum lucrează constructorul. Se lucrează bine pe două tronsoane”, a precizat ministrul transporturilor.

 

La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzaşu, a arătat că pe sectorul critic al Autostrăzii Soarelui, de la Cernavodă până la Constanţa, gradul de realizare a lucărilor pe sectorul ca va fi deschis în regim de drum naţional este de 85%. ‘Pe celelalte sectoare nu avem puncte critice’, a precizat Buzaşu.

 

Acesta a subliniat că există o singură problemă la Ovidiu, pe Centura ocolitoare a Municipiului Constanţa, unde trebuie relocată o conductă de gaze aparţinând Transgaz. „În rest, constructorul este în grafic. Dacă rezolvăm şi conducta de la Ovidiu, vom avea şi Centura ocolitoare a Municipiului Constanţa în regim de autostradă tot din 20 iulie”, a precizat Buzaşu.

 

Ministerul Transporturilor anunţa, în martie, că la 30 iunie se va circula pe tronsonul Constanţa-Medgidia, pe două benzi, iar pe tronsonul Medgidia-Cernavodă pe o bandă, ca şi pe centura ocolitoare a municipiului Constanţa.

 

Tronsonul Murfatlar-Constanţa al autostrăzii A2 a fost inaugurat la sfârşitul lunii iulie 2011, când traficul rutier se putea desfăşura pe un singur fir, peste două luni terminându-se lucrările de construire şi pe celălalt sens de mers.

 

Lucrările la tronsonul Medgidia – Cernavodă au fost întârziate după ce contractul iniţial cu societatea constructoare, Colas, a fost reziliat la începutul anului. MTI a organizat în 2011 o nouă licitaţie, câştigată de consorţiul Astaldi SPA – Max Boegl. Cu toate că termenul de predare este ianuarie 2013, potrivit ministrului, după calculele constructorului, acesta va fi devansat.

 

Ovidiu Silaghi a mai precizat că datoria actuală a CNADNR către constructor este de 270 milioane lei cu TVA inclus.
„Deci noi suntem oarecum în culpă şi ne vom strădui să le achităm aceste 270 milioane lei”, a precizat Ovidiu Silaghi.

 

Preţurile pe kilometru pentru tronsoanele de autostradă menţionate sunt: pentru Cernavodă – Medgidia, cu o lungime de 20,4 km, 498 milioane lei fără TVA, Medgidia – Constanţa – 30,82 km – 596 milioane lei fără TVA şi pentru varianta de ocolire a Municipiului Constanţa – 21,8 km – 438 milioane lei fără TVA.

 

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, verifică luni stadiul lucrărilor la tronsoanele Cernavodă – Medgidia şi Medgidia – Constanţa ale Autostrăzii Bucureşti – Constanţa.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed