AvtoVAZ ar putea forma o alianţă cu Magna pentru mărirea producţiei Opel

0

Sberbank formează un parteneriat cu Magna pentru cumpărarea participaţiei majoritare în Opel, ceea ce pune la adăpost producătorul auto de falimentul grupului-mamă General Motors.

Şeful Sberbank, Gherman Gref, a cărui bancă ar obţine 35% din Opel, în cadrul parteneriatului, a spus că tehnologia folosită de AvtoVAZ este depăşită şi trebuie formată o alianţă pentru rezolvarea acestei probleme.

Acesta a spus că ar putea forma o alianţă cu Opel şi Magna, sau cu Renault, care deţine deja 25% din AvtoVAZ.

Scopul urmărit de Rusia este să transforme Opel într-o companie capabilă să producă până la 3 milioane de maşini/an, a spus Gref.

„Opel produce circa un milion şi jumătate de maşini pe an. Scopul este să mărim producţia la cel puţin trei milioane de unităţi, în următorii trei ani, prin fuziuni şi achiziţii sau prin extindere semnificativă a capacităţilor de producţie”, a spus Gref.

Grupul Gaz, al doilea mare producător rus de automobile, a fost inclus în consorţiul pentru cumpărarea Opel ca partener industrial.

Gref, a cărui bancă a fost de acord să acorde Opel 500 milioane euro, împreună cu Magna, a reamintit că Sberbank vrea să vândă participaţia deţinută în Opel. Acesta a subliniat că motivul pentru care a aceeptat să intre în această afacere a fost mai degrabă politic, decât economic.

GM a vândut participaţia majoritară în Opel, inclusiv marca britanică Vauxhall, ca parte a unui plan de reorganizare, înaintea termenului limită de 1 iunie, dat pentru restructurare.

Opel, fondat în 1862 de Adam Opel, a început prin a produce maşini de cusut şi biciclete, înainte să înceapă producţia de automobile.

GM a cumpărat 80% din Opel în 1929, în timpul ultimei crize economice, după ce preţurile scăzuseră la nivel mondial. Doi ani mai târziu, GM a cumpărat şi participaţia rămasă, devenind cel mai mare producător auto din anii ’30.