Băneasa Developments anunţă că a plătit salarii, taxe şi impozite de aproape 1,5 miliarde de euro în ultimii 17 ani

„Salariile nete, impozitele şi contribuţiile aferente rezultate ca urmare a efectului indus de dezvoltarea proiectului comercial, de birouri şi rezidenţial de pe platforma Băneasă reprezintă 1,46 miliarde de euro (1,79 miliarde de dolari)”, arată compania.

Compania Băneasa Developments administrează mall-ul Băneasa Shopping City, precum şi clădiri de birouri şi rezidenţiale în zona de Nord a Capitalei. Conform studiului, Băneasa Rezidential este zona cu cea mai mare suprafaţă alocată pe apartament din Nordul Bucureştiului.

Centrul comercial Băneasa a însemnat o investiţie de 150 milioane de euro şi are o suprafaţă de 68.000 de metri pătraţi.

În 2021, în contextul pandemiei COVID-19, Băneasa Shopping City a înregistrat o cifră de afaceri de 44 milioane de euro şi un profit net de 22 milioane de euro.

Băneasa Business & Technology Park reprezintă 3,2% din suprafaţa totală închiriabilă de birouri din zona de Nord a Bucureştiului.

Din 2005 şi până în 2021, activitatea comercială a entităţilor Băneasa Developments a generat valoare economică pentru economia României din trei perspective: 414 milioane de euro impact direct; 1,17 miliarde de euro impact indirect (lanţul valoric al clienţilor); 1,46 miliarde de euro impact indus, declanşat de legăturile intersectoriale din economia românească.

De asemenea, dezvoltarea proiectului Băneasa a susţinut în această perioadă un număr semnificativ de locuri de muncă şi salariile aferente acestora:

2.649 de salarii directe plătite în intervalul de timp analizat, dintre care 115 locuri de muncă în 2021;

peste 55.000 de salarii indirecte plătite în perioada 2005-2021, dintre care 4.209 locuri de muncă în 2021, în cadrul lanţului valoric al clienţilor activităţii comerciale;

383 de salarii induse plătite în 2005-2021, dintre care 10.323 de locuri de muncă în 2021;

activităţi CSR (Responsabilitatea Socială Corporatistă): 4,5 milioane de euro în sponsorizări plătite de Băneasa Developments din 2009 până în prezent.

Pentru fiecare loc de muncă direct creat prin activităţile comerciale ale entităţilor Băneasa în 2021, s-au creat alte 20 de locuri de muncă în cadrul lanţului valoric al clienţilor (indirect). În plus, pentru fiecare loc de muncă direct şi indirect, alte 2 locuri de muncă au fost susţinute în cadrul economiei româneşti în 2021.

Prin susţinerea acestui nivel de ocupare a forţei de muncă, activitatea comercială a entităţilor Băneasa a susţinut 825 milioane de euro în salarii nete pe întreaga perioadă, dar şi 638 milioane de euro ca încasări fiscale pentru autorităţile publice.

Investiţiile iniţiale realizate de entităţi au fost de aproximativ 165 milioane de euro pentru zona comercială Băneasa, 46 milioane de euro pentru complexul rezidenţial şi 45 de milioane de euro pentru clădirile de birouri.

Inaugurat în aprilie 2008, centrul comercial Băneasa Shopping City a înregistrat cea mai mare investiţie iniţială din sectorul de retail din România, cu o valoare de aproximativ 150 de milioane de euro.

Centrul comercial Băneasa a fost dezvoltat de către oamenii de afaceri români Puiu Popoviciu şi Radu Timofte în urma unei investiţii totale de 256 milioane de euro – zona comercială, zona rezidenţială şi zona de birouri.

Dezvoltarea a continuat cu adăugarea Grand Cinema Digiplex şi altele, investiţie de aproximativ 15 milioane de euro.

Numărul de magazine oferite de principalele centre comerciale din Bucureşti:

Băneasa Shopping City – peste 370;

AFI Palace Cotroceni – 300;

Mega Mall – 200;

Promenada Mall – 140 de magazine.

Structura pe linii de business a chiriaşilor arată că Băneasa Business & Technology Park se axează pe companii cu un număr mediu până la mic de angajaţi.

Piaţa clădirilor de birouri s-a dezvoltat constant în ultimii zece ani, cu tendinţă generală axată pe zona de nord, iar în ultimii 5 ani s-a extins şi spre alte părţi ale Capitalei. Acest lucru a dus la o concurenţă în ceea ce priveşte preţul.

Deşi Băneasa Business & Technology Park funcţionează într-una dintre cele mai competitive zone, reuşeşte să îşi menţină o rată de ocupare peste medie, cu preţuri în linie cu piaţa. De exemplu, în zona Băneasa, chiria medie de referinţă se situează la 11-13 euro/mp, foarte aproape de nivelul mediu al intervalului de preţuri din oraş, şi cu o rată de neocupare de 8%.

Zona rezidenţială Băneasa

Dezvoltat în anul 2005, proiectul Băneasa Rezidential a îndeplinit cerinţele clienţilor de a achiziţiona sau de a închiria locuinţe situate în apropierea marilor clădirilor de birouri.

Situat în apropiere de Pădurea Băneasa, proiectul Băneasa Rezidential este una dintre cele mai mari zone rezidenţiale din Nordul Bucureştiului.

Datorită amplasării sale, zona rezidenţială are avantajul de a avea acces rapid la zona comercială Băneasa, precum şi la Drumul Naţional 1 (DN1) şi autostrăzile A2 (Bucureşti-Constanţa) şi A3 (Bucureşti-Ploieşti).

Având în vedere cele 227 apartamente construite în 2005 cu o suprafaţă medie de peste 227 mp, Băneasa Rezidential se adresează clienţilor care caută apartamente cu suprafeţe mari.

Băneasa Rezidential se adresează clienţilor high-end (dispuşi să plătească un preţ mai mare pentru o calitate superioară), oferind o suprafaţă alocată apartamentelor de aproximativ 326 mp. Această suprafaţă a fost calculată prin împărţirea suprafeţei totale construite la numărul de apartamente.

„Contribuţia zonei comerciale Băneasa pentru societate este cel puţin egală cu importanţa economică prin contribuţia la binele social în comunitate şi dezvoltarea afacerilor. Băneasa Developments a fost una dintre companiile-pionier în dezvoltarea unui centru comercial într-o zonă verde şi subdezvoltată, până atunci, conducând astfel la dezvoltarea în continuare a zonei rezidenţiale din jur”, anunţă compania.

S-a declanşat, astfel, o dezvoltare dinamică a magazinelor comerciale în Bucureşti. În aproape 15 ani de funcţionare pe piaţă, centrele comerciale s-au schimbat din punct de vedere al suprafeţei, amplasamentului, structurii şi arhitecturii, punând bazele pentru transformarea activităţii comerciale, dar şi dezvoltarea mediului înconjurător.

Prin furnizarea de oportunităţi comerciale, servicii şi divertisment cuprinzătoare, atractive şi moderne centrele comerciale au devenit un loc frecvent vizitat, contribuind la schimbarea tipurilor de consum şi a stilurilor de viaţă ale oamenilor.

Zona comercială Băneasa nu face excepţie de la caracteristicile de mai sus şi îndeplineşte toate elementele majore pe care ar trebui să le aibă un mall atractiv: Diversitate; Confort; Divertisment; Lux.

Zona comercială Băneasa a contribuit la îmbunătăţirea serviciilor de aprovizionare şi a facilitat cumpărăturile de zi cu zi.

În plus, deschiderea centrului comercial a creat oportunităţi indiscutabile pentru alte afaceri în domenii precum:

Produse vândute prin magazinele cu amănuntul (de exemplu, fabricarea produselor alimentare băuturi şi tutun, textile, îmbrăcăminte, piele)

Sectorul de preparare a alimentelor

Dezvoltarea de servicii, piese de schimb şi produse legate de curăţarea mall-urilor, întreţinere şi securitate (curăţare, securitate, management al unităţii, întreţinere)

Dezvoltarea serviciilor de utilităţi cerute de zona de deservire (transport, curăţare spaţiu public, canalizare)

Impulsionarea vânzării produselor artizanale vândute

Zona comercială Băneasa induce, de altfel, şi o spectaculoasă dezvoltare a zonei metropolitane prin extinderea comunităţii şi a zonei rezidenţiale.

În general, dezvoltarea centrelor comerciale induce o suburbanizare, populaţia migrând din oraşele mari către suburban şi extraurban (rural), acolo unde centrele de servicii şi comerciale sunt la îndemână. Locuitorii oraşului sunt dornici să se mute în zonele suburbane şi rurale, situate de obicei în împrejurimile unei metropole, în căutarea unor condiţii de viaţă mai bune.

Deşi locuiesc în afara oraşului, cea mai mare parte a activităţii acestor oameni se desfăşoară lângă birouri, zone de aglomeraţie comerciale şi de divertisment. Astfel, numărul de locuitori din zona metropolitană înconjurătoare deservită au a crescut odată cu accesul la facilităţile comerciale.

Băneasa Developments a dezvoltat, pe de altă parte, profilul zonei înconjurătoare, impactând pozitiv zona metropolitană:

legătura de transport între oraş şi zona metropolitană

conexiuni în cadrul legăturilor de transport în întregul oraş, întreaga dezvoltare incluzând extinderea transportului public şi crearea unei reţele de transport între zona metropolitană şi Bucureşti

îmbunătăţirea accesibilităţii şi a infrastructurii rutiere

crearea unei amprente urbane (trotuare, pasaje, psaje subterane, spaţii verzi şi spaţii pietonale)

creşterea numărului locurilor de parcare • spaţii pentru activităţi recreative

Dezvoltarea şi accesul la facilităţi în ceea ce priveşte shopping-ul au avut de asemenea, un impact pozitiv asupra preţurilor imobiliare, pe termen scurt – rezidenţiale în principal – şi, în consecinţă, preţul terenurilor, dar şi preţurile de construcţie au crescut odată cu zona comercială Băneasa.

Un impact social pozitiv este reprezentat de şi creşterea numărului de locuri de muncă nou create.

Studii efectuate în domeniul centrelor comerciale au arătat că dezvoltarea lor reduce şomajului, datorită noilor locurilor de muncă pe care le generează.

Având în vedere multitudinea de locuri de muncă create şi menţinute prin evoluţiile realizate de Entităţile Băneasa, se poate lua în considerare efectul pozitiv asupra ratei şomajului, care a scăzut sau cel puţin s-a menţinut la niveluri scăzute.

Reducerea sau menţinerea unei rate scăzute a şomajului este un beneficiu atât din punct de vedere financiar, dar şi social. Locurile de muncă nou create sunt destinate atât oamenilor calificaţi şi experimentaţi, dar şi studenţilor (part time), apărând diverse abilităţi limitate şi oameni cu experienţă. Astfel, dezvoltă a creat diverse oportunităţi de angajare atât pentru cei care au studii superioare, cât şi pentru cei cu studii medii.

Locaţia zonei comerciale Băneasa a transformat-o, pe de altă parte, şi într-un punct de atracţie pentru turişti, deoarece aceştia pot ajunge foarte uşor, de la aeroport sau atunci când merg către aeroport, având posibilitatea de a face shopping.

Studiile recente arată că aceste centre comerciale sunt percepute că având un impact direct asupra creşterii turismului, iar mall-urile moderne sunt percepute ca o atracţie turistică şi sunt adesea scopul principal al unei călătorii.

Dezvoltarea zonei comerciale Băneasa a adus o revitalizare a terenurilor folosite anterior pentru activităţi agricole şi a contribuit la impactul pozitiv arhitectural şi vizual.

Dezvoltarea mall-urilor din zona verde şi exterioară metropolei permite şi conservarea clădirilor distinctive din centrul oraşului (de exemplu – obiective cu valoare istorică şi valoare culturală).

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed