Berceanu: Procedura de licitaţie pentru autostrada Comarnic-Braşov va fi reluată foarte curând

„N-au insistat să prelungească termene, au venit şi au zis cu voce mică să mai lungim, că n-au de unde să facă rost de bani. Eu le-am spus: dom`ne, ce vreţi voi nu-i posibil, că vine DNA şi facem puşcărie. I-am spus unuia de acolo în franceză celebra expresie «PMP», adică Police – Menottes – Prison (poliţie – cătuşe – puşcărie – n. red.)”, a declarat pentru Gândul Radu Berceanu.

Ministrul transporturilor a explicat că foarte curând va fi reluată procedura de licitaţie, pentru a selecţiona un alt constructor. „Mie-mi pare rău că am ajuns în situaţia asta, pentru că era primul contract de acest gen pe care-l semnam. Ce m-a deranjat însă pe mine este că toţi mâncătorii de … când n-aveam contract ziceau că de ce nu facem autostradă, pentru ca apoi, când aveam contract, să caute tot felul de bube”, a mai spus ministrul.

Consorţiul Vinci-Aktor a trimis miercuri Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi CNADNR o notificare oficială prin care anunţa că renunţă la contract. Întrucât acesta a fost semnat în 18 ianuarie, iar termenul de 90 de zile de la semnare nu expirase, consorţiul nu va plăti nicio despăgubire.

„Oricare dintre Părţi poate să înceteze prezentul contract prin denunţarea unilaterală, în interiorul unui termen de 90 de zile de la data contractului, fără plata de despăgubiri, compensaţii sau orice alte sume de către oricare dintre părţi sau investitori către cealaltă parte sau investitori. Prezentul Contract va înceta de drept la data transmiterii notificării de încetare, fără nici o altă formalitate prealabilă, fără intervenţia instanţelor judecătoreşi sau arbitrale”, se arată în notificarea trimisă miercuri de către consorţiu.

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Dorina Tiron, a declarat miercuri că Vinci-Aktor, câştigătorul licitaţiei pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, a renunţat la proiect deoarece nu a reuşit să obţină finanţare din partea băncilor (1,5 miliarde euro – n.r.) pentru demararea lucrărilor în condiţiile contractului semnat.

„În continuare, vom analiza pe ce finanţare vom merge pentru acest proiect. Luni, în cadrul unei conferinţe de presă, vom prezenta exact ce se va întâmpla în continuare cu privire la tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov”, a spus Dorina Tiron.

Contractul de concesiune al autostrăzii Comarnic-Braşov a fost câştigat de consorţiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS şi Aktor SA.

Tronsonul Comarnic-Braşov are o lungime de 58 km şi este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrăzi Bucureşti-Braşov.

Potrivit proiectului, după finalizarea autostrăzii, statul ar fi trebuit să plătească în 26 de ani, în total, 4,8 miliarde de euro. Această sumă cuprindea cheltuielile cu împrumutul principal (3,108 miliarde euro), cheltuielile cu împrumutul subordonat – 670 milioane euro, cheltuielile legate de operare şi întreţinere se ridică la 323 milioane euro, taxele şi impozitele şi alte costuri – 584 milioane euro şi inflaţia – 146 milioane euro.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed