Blue Air a plătit impozite de 100 milioane de euro între 2015 și 2019, în timp ce competitorii low cost nimic

Situația de la Blue Air este diferită decât pare la prima vedere. De exemplu, în perioada 2015-2019, Blue Air Aviation S.A. a către statul român plătit taxe peste 100 de milioane de euro, în timp ce competitorii săi direcţi nu au plătit nimic.

În plus, în condiţii de pandemie, Blue Air:

  1. a reuşit să se repoziționeze pe aeroporturile principale şi să obţină sloturi foarte valoroase pe aeroporturi precum Heathrow, Amsterdam, Frankfurt sau Charles de Gaulle, mult apreciate de pasagerii noştri;
  2. a continuat să asigure conectivitatea pentru pasagerii români, în condiţiile în care majoritatea marilor linii aeriene au încetat să deservească România;
  3. La fel ca toate celelalte linii aeriene europene, şi Blue Air a fost nevoită să anuleze zboruri ca urmare a schimbării condiţiilor de pandemie în diverse țări. Spre deosebire însă de competitorii nostri direcţi, echipa Blue Air a făcut întotdeauna tot ce a fost posibil ca să nu anuleze zboruri cu mai puţin de două săptămâni înainte, astfel încât să poată lăsa pasagerilor posibilitatea de a se reorganiza. Singurele câteva cazuri când au fost anulate curse din aceeaşi zi sau în ziua următoare (înainte de poprirea conturilor) au fost determinate de greve sau de restricţii de aterizare impuse de aeroporturi;
  4. În acelaşi timp, şi-a reînnoit flota, astfel încât în prezent operează în principal cu cele 5 aeronave Boeing 737-8 MAX şi are o comandă de încă 10 – aeronave care reprezintă pilonul strategiei Blue Air de relansare, întrucât operează cu un consum de combustibil (şi un nivel de emisii şi zgomot) cu 18-20% mai mic decât celelalte aeronave din flotă, de nouă generaţie;
  5. Date fiind performanța comercială, operaţională şi financiară obţinută în ultimii doi ani, la niveluri comparabile cu ale competitorilor noștri direcţi (în condiţii de autofinanţare, începând cu luna ianuarie 2021), toţi creditorii critici au decis să continue să sprijine compania prin aprobarea planurilor de restructurare supuse atenţiei lor prin procesele de omologare a concordatului din Italia şi de prelungire, cu încă 12 luni, a celui din România (durata în decursul căreia care Blue Air s-a angajat să ramburseze toţi banii datoraţi pasagerilor).
  6. Date fiind toate aceste eforturi şi realizări, echipa Blue Air reuşit să atragă şi să menţină interesul unor fonduri de investiţii şi finanţatori interesaţi de consolidarea companiei şi relansarea acesteia ca unul din principalii operatori low-cost din partea noastră de Europa, în pofida blocajului juridic creat de forma şi structura garanţiilor prevăzute de actele normative de acordare a ajutorului de stat.

Articolul integral pe sfin.ro

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed