BMI: Vânzările de retail din România vor creşte cu 67% până în 2014 (VIDEO)

 Potrivit raportului BMI, reluarea creşterii economice şi a salariilor va urca vânzările de retail de la 41 de miliarde de dolari în 2009 la 69,5 miliarde în 2014. Majorarea salariilor şi boom-ul creditelor de consum au fost factorii care au susţinut expansiunea retailului din România. Programele de privatizare şi aderarea la Uniunea europeană le-au permis retailerilor să intre masiv pe piaţa locală şi astfel creşterile pe acest segment au ajuns la 7 procente anual.

Specialiştii Business Monitor nu sunt prea optimişti în privinţa economiei în acest an şi vâd o cifră negativă de 0,1%. Din 2011 însă situaţia se va îmbunătăţi iar avansul mediu anual va urca la 3,9%. Chiar dacă populaţia va scădea de la 21.4 milioane în 2009 la 21,3 milioane în 2014, PIB-ul pe cap de locuitor va creşte cu peste 76% şi va ajunge la 13.444 de dolari pe an. În aceste condiţii, estimarea BIM este că fiecare român va cheltui în medie 5.815 de dolari în 2014. În raport se face referire şi la estimarea Comisiei Europene conform căreia creşterea salariilor din România va fi cea mai accelerată din Uniune.

Un alt avantaj în constituie faptul că ţara noastră are a II-a cea mai mare piaţă după Polonia, ceea ce reprezintă un mare beneficiiu pentru retail. BMI estimează că segmentul alimentelor şi băuturilor a reprezentat peste 53% din piaţa de retail din România în 2009, dar va scădea la 34% în 2014 pe măsură ce piaţa se maturizează. Vânzările de medicamente vor creşte în schimb de la 680 de milioane de dolari în 2009 la peste un miliard în 2014. La nivel regional, Rusia, Turcia şi Polonia deţin peste 82% din vânzările totale de retail din 2009, iar cota lor de piaţă combinată va depăşi în 2014, 87%. Cota de piaţă a României, estimată la 3,9% în 2009 va scădea la 3,4% în 2014.

Urmareste pe Money WebTV toate stirile video si emisiunile The Money Channel

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed