Bode îl acuză pe Drulă de ”conspirații la nivel înalt” pe tema achiziției de BMW-uri

Ministrul de interne, Lucian Bode, a prezentat, joi, raportul Corpului de Control al Ministerului de Interne  tema achiziției celor 600 de BMW-uri de la firma lui Michael Schmidt, prietenul președintelui Klaus Iohannis, despre care a spus că a trecut prin toate filtrele de legalitate și că ”licitația este corectă”. Bode l-a acuzat pe liderul USR, Cătălin Drulă, care a criticat achiziția pe motiv că specificiațiile din caietul cu dedicație au fost făcute cu dedicație, de ”conspirații la nivel înalt” și că a aprobat cererea de finanțare când era ministru, inclusiv detaliile tehnice. De notat că USR a depus o moțiune simplă împotriva ministrului Bode, inclusiv pe tema achiziziției de BMW-uri.

Poliția Română a finalizat pe data de 28 iulie procedura de achiziție și a semnat un contract cadru pentru achiziția de minim 300 de mașini/ maxim 600 de mașini BMW de la Automobile Bavaria SRL, firma lui Michael Schmidt, prietenul președintelui Klaus Iohannis. Aceasta a fost unicul ofertant, după ce la licitația precedentă organizată în 2021 nu s-a prezentat nimeni din cauza ofertei de preț considerate prea mici în raport cu cerințele caietului de sarini. Poliția Română va cumpăra cu 38.000 de euro plus TV automobile BMW xi Drive, valoarea totală a contractului fiind de 98 de milioane de lei (aprox 20 milioane de euro)

Redăm mai jos cele mai relevante declarații:

  • Corpul de control al MAI a constatat următoarele: necesitatea achiziției este reală și evidentă. Poliția Rutieră are nevoie de mijloace performante. toată documentația tehnică a fost întocmită, analizată și agreată de către structurile de specialitate ale MAI, MT, primind totdată și girul unui evaluator extern al Băncii Europene de Investiții.
  • Întregul proces s-a derulat cu respectarea princpiilor de obiectivitate, transparență și legalitate, trecând prin toate filtrele. Avizul de legalitate a fost dat de Autoritatea care supraveghează toate achizițiile din România. Licitația este corectă iar domnul Drulă dezinformează cu bună știință.
  • La 12 nov 2020 se emite HG 971 prin care se aprobă necesitatea cheltuielilor acestui proiect, semnată de asociatul politic mai nou al dlui Drulă, dl Ludovic Orban, în care veți găsi achiziționarea de 300 autospeciale
  • 25 mai 2021 – Ministerul Transporturilor condus de Drulă aprobă cererea de finanțare, inclusiv detaliile tehnice
  • Se semnează contractul de finanțare, în baza aprobării dată de Drulă, semnat între Ministerul Transporturilor și IGPR. Ca reprezentant al MT este domnul ministru Drulă și domnul Benone Matei de la IGPR.
  • Foarte important: anexa 2 a contractului este fișa cu detaliile tehnice, unde vom găsi la pagina 7 capacitatea cilindrică, cutia de viteze, tracțiunea, lungimea, caroseria, culoarea, foarte important – cutie automată 8+1 trepte.Ce spunea dl Drulă acum câteva zile? Că am construit un caiet de sarcini în care am trecut cutie de viteze 8+1 viteze pentru a avantaja pe cineva, în condițiile în care domnul Drulă a semnat acest contract.Cât tupeu să ai și să acuzi Poliția Română, MAI că au făcut anumite specificații cu dedicație, când nu au făcut altceva decât să preia specificațiile din proiectul tehnic semnat.
  • Pe 8 iulie, Ministerul Transporturilor anunță public semnarea contractului, în care se enumeră și achiziționarea celor 300 de autospeciale de poliție. După semnare, Ministerul Transporturilor informează ministerul Fondurilor Europene, așadar contractul ajunge și la dl Cristian Ghinea, inclusiv cu specificațiile tehnice. Putem vorbi mult despre ipocrizie, rea voință, pierderi de memorie, inclusiv despre înțelepciunea zicalei Dacp tăceai filosof rămâneai.
  • Singurul aspect care ne interesează la MAI e dezinformarea. Mă aflu în fața dvs să combat această dezinformare cu argumente. Fostul ministru Drulă face acuzații grave, cu atac la persoane, vorbind despre acte semnate de dânsul. Ar fi de râs dacă nu ar fi plâns. Cere să se sesizeze DNA. Să înțelegem că se autodenunță.
  • Drulă sesizează OLAF, în condițiile în care aceste specificații au fost pe masa lui Drulă și Ghinea. Întreaga documentație o vom pune la dispoziția tuturor instituțiilor competente. S-a gândit ce o să spună procurorilor când va fi întrebat cum și de ce a semnat acele speficicații pe care le numește cu dedicație?

Ministerul de interne a oprit transmisia conferinței de presă LIVE pe pagina de Facebook înainte de sesiunea de întrebări din partea jurnaliștilor

  • Am vazut o glumă pe rețelele de socializare. Spune așa: Polițiștii în aceste condiții nu vor mai achiziționa  pistoale cu electroșocuri, vor achiționa urzici. Este o glumă amară. În situația asta suntem.
  • Să nu ne uităm cu ochii deschiși la ce oferă piața, ce posibilități avem, este rea voință.
  • Nu v-a atras atenția o licitație la care se califică doar mărci de lux și participă un singur dealer? Când spunem mărci de lux vorbim și de zeci de mii de euro. Vă pot pune la dispoziție valorile la care au fost achiziționate mașinile autohtone. Vă pot pune la dispoziție prețurile la care au fost achiziționate celelalte autospeciale. Ce am făcut noi?
  • Prețurile din Polonia erau din 2019. Aceasta a uitat să spună cel care făcea această acuzație. Văzând că la 26 de mii de euro nu participă nici un ofertant, analizând evoluția prețurilor la materiale, semiconductori, am ajuns la concluzia că valoarea lor poate fi ridicată la 32.000 de euro plus TV.
  • Până la urmă, acest contract subsecvent are un termen de 270 de zile pentru livrarea primelor 100 de autospeciale. Contractul este ferm. În condițiile în care orice instituție a statului român este interesată de documentație, le punem la dispoziție. Sigur că el poate merge până la capăt sau poate fi oprit.
  • Rep: Ați încercat să ne spuneți că acest contract a fost atribuit în urma unor decizii luate de ministerul tranporturilor Drulă și IGPR anul trecut. Dar tot dvs ne-ați spus că acel caiet cu documentații tehnice nu conținea toate specificațiile din caietul de sarcini. Bode: Caietul de sarcini a fost făcut doar de IGPR. În baza proiectului tehnic, a fost întocmit caietul de sarcini. Procedura va merge până la decontare, ministerul transporturilor este autoritatea contractantă, are obligația să verifice dacă toate acest specificații din caietul de sarcini sunt în concordanță cu ce au semnat ei în urmă cu un an de zile.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed