Boeing a livrat miercuri primul său avion 787 Dreamliner din mai 2021, un moment de referinţă după problemele de producţie a avionului cu fuselaj larg

American Airlines a declarat că a preluat primul său Boeing 787 Dreamliner din aprilie 2021, informaţie care a dus la creşterea preţului acţiunilor operatorului aerian cu 4,5%.

Directorul general al American Airlines, Robert Isom, a reiterat într-o postare pe Instagram că operatorul aerian se aşteaptă să primească nouă avioane 787 în 2022.

Boeing a confirmat miercuri că şi-a reluat livrările în urma ”activităţilor de analiză inginerească amănunţită, verificare şi refacere, pentru a se asigura că toate avioanele respectă specificaţiile stricte şi cerinţele de reglementare ale Boeing”.

Acţiunile Boeing au crescut cu 3,3% în urma informaţiilor.

Reuters a scris pentru prima dată luni că Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) a deschis calea pentru livrarea primului avion.

Luna trecută, FAA a aprobat planul de inspecţie şi modernizare al Boeing, necesar pentru a îndeplini standardele de certificare.

În urma a două prăbuşiri fatale de avioane 737 MAX, în 2018 şi 2019, FAA s-a angajat să examineze mai îndeaproape Boeing şi să îi delege mai puţine responsabilităţi pentru certificarea aeronavelor. În septembrie 2020, FAA a declarat că investighează defecţiunile de fabricaţie ale unor avioane 787.

Boeing are aproximativ 120 de avioane 787 care aşteaptă să fie livrate.

FAA a spus că ”va inspecta fiecare aeronavă înainte să fie eliberat un certificat de navigabilitate şi autorizarea livrării”.

De obicei, FAA deleagă producătorului autoritatea de aprobare a avioanelor dar, în unele cazuri, cum ar fi 737 MAX, aceasta şi-a păstrat responsabilitatea pentru aprobarea fiecărui avion nou.

Directorul general al Boeing Commercial Airplanes, Stan Deal, le-a spus angajaţilor, într-un e-mail văzut de Reuters, că producătorul de avioane ”va continua să-şi ia timpul necesar pentru a se asigura că fiecare avion îndeplineşte cele mai înalte standarde de calitate”.

American Airlines are în comandă alte 42 de avioane 787. În ianuarie, Boeing a raportat costuri de 3,5 miliarde de dolari din cauza întârzierii livrărilor de avioane 787 şi a concesiunilor  făcute clienţilor şi costuri anormale de producţie de un miliard de dolari, care decurg din defecte de producţie şi reparaţii şi inspecţii aferente.


 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed