Boeing ar putea fi nevoită să renunţe la producţia avionului 737 Max 10, din cauza problemelor de reglementare

Boeing are un termen limită în decembrie pentru a obţine aprobarea pentru 737 MAX 10, cel mai mare membru al familiei de avioane cu o singură punte, care este cea mai bine vândută.

În caz contrar, trebuie să îndeplinească noile cerinţe de alertă în cabina de pilotaj, conform unei legi din 2020, cu excepţia cazului în care Congresul renunţă la aceasta.

Comentariile lui Calhoun ar putea pune mai multă presiune asupra Congresului.

”Dacă treci prin lucrurile prin care am trecut, datoriile pe care le-am acumulat, capacitatea noastră de a răspunde sau dorinţa de a vedea lucrurile chiar şi printr-o lume fără 737 MAX 10 nu este atât de ameninţătoare”, a spus Calhoun pentru Aviation Week, adăugând că nu se aşteaptă să anuleze 737 MAX 10, dar a spus că ”este doar un risc”.

O purtătoare de cuvânt a Boeing a confirmat acurateţea afirmaţiilor lui Calhoun şi a reiterat că producătorul de avioane ”colaborează în mod transparent cu (Administraţia Federală a Aviaţiei) pentru a furniza informaţiile de care au nevoie şi se angajează să îndeplinească aşteptările lor şi ale clienţilor noştri pentru a certifica şi livra 737- 10.”

Termenul 2022 a fost impus de Congres ca parte a reformelor de reglementare mai ample la FAA, după ce accidentele fatale ale 737 MAX din 2018 şi 2019 au ucis 346 de persoane.

Boeing are peste 640 de comenzi pentru avioane MAX 10, de la 17 companii aeriene, a spus Aviation Week.

În iunie 2021, United Airlines  a declarat că va comanda alte 150 de avioane MAX 10.

În martie, FAA a avertizat Boeing că s-ar putea să nu obţină certificarea pentru MAX 10 până la sfârşitul anului şi a cerut companiei să furnizeze ”un program matur de certificare”.

Boeing a refuzat să comenteze programul său actual de certificare.

Spre deosebire de alte avioane Boeing, lui 737 îi lipseşte sistemul de indicare a motorului şi de avertizare a echipajului cunoscut sub numele de EICAS.

Nerespectarea termenului-limită ar putea necesita ca Boeing să reînnoiască sistemul de alertare a echipajului aeronavei şi să însemne o pregătire separată a piloţilor.

Calhoun a declarat pentru Săptămâna Aviaţiei: ”Cred că cazul nostru este suficient de convingător… Acesta este un risc pe care sunt dispus să-l asum. Dacă pierd lupta, pierd lupta”.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed