Bosch a încheiat anul fiscal 2022 cu vânzări consolidate de 2,5 miliarde de lei în România, în creştere de patru procente faţă de anul trecut

0

”Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a încheiat anul fiscal 2022 cu vânzări consolidate în valoare de 2,5 miliarde de lei (512 milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creştere de aproximativ patru procente faţă de anul trecut. Vânzările totale nete de 10,6 miliarde de lei (2,1 miliarde de euro) înregistrate în România, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au reprezentat o creştere de aproximativ 29 de procente comparativ cu anul precedent”, anunţă compania.

La 31 decembrie 2022, numărul de angajaţi Bosch în România era de aproximativ 9.830, în creştere cu aproximativ 12 procente faţă de anul precedent.

”În 2022, Bosch a înregistrat în România o performanţă foarte bună, cu o creştere de două cifre, în ciuda mediului economic şi social dificil”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL şi reprezentantul Grupului Bosch în România.  

Creşterea cifrei vânzărilor s-a datorat în principal dezvoltării activităţii companiei şi investiţiilor strategice în producţie, cercetare şi dezvoltare, precum şi în domeniul serviciilor.

”Chiar dacă primele luni ale noului an fiscal au arătat că şi anul acesta va fi dificil, Bosch a înregistrat în România un început bun în primul trimestru din 2023, cu o uşoară creştere faţă de anul precedent. Pentru a atinge potenţialul pe termen lung, Bosch va continua să-şi dezvolte expertiza locală în România, în special în domeniile strategice de creştere, cum ar fi activităţile de cercetare şi dezvoltare”, a spus Boldijar.

În 2022, Bosch a investit aproximativ 410 milioane de lei (aproximativ 83 de milioane de euro) în România, în principal în dezvoltarea unităţilor de producţie din sectorul de activitate Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj, precum şi în domeniul cercetării şi dezvoltării, în cadrul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj. Fabrica Bosch din Jucu, judeţul Cluj, a înregistrat o creştere semnificativă în 2022, producând cu 12 procente mai multe unităţi de control electronice pentru airbag-uri, sisteme multi-cameră şi pentru asistenţă la condus faţă de anul precedent. Bosch produce la Cluj produse de ultimă generaţie încă din anul 2013. De la inaugurare, fabrica a livrat pentru clienţii internaţionali peste 350 de milioane de piese auto.

În plus, unitatea de producţie Bosch din Blaj, unde produce componente auto şi tehnologie industrială, planifică să îşi dezvolte capacitatea de producţie în sectorul de activitate Tehnologie industrială prin extinderea utilajelor de producţie pentru tehnică liniară

În sectorul de activitate Soluţii pentru mobilitate, divizia Automotive Aftermarket a înregistrat un record absolut de vânzări în România în 2022, prin creşterea vânzărilor cu peste 20 de procente faţă de anul anterior, pe fondul consolidării relaţiilor de afaceri cu distribuitori strategici. În 2022, reţeaua de service-uri auto Bosch cuprindea mai mult de 460 de service-uri auto în România.

De asemenea, în 2020, Bosch a devenit prima companie industrială globală care a devenit neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în cele 400 de locaţii din lumea întreagă. Pe lângă utilizarea soluţiilor de monitorizare a consumului de energie, achiziţionarea energiei electrice din surse regenerabile, utilizarea căldurii de la compresoare pentru producerea apei calde menajere, sau pentru susţinerea sistemului de încălzire şi înlocuirea corpurilor de iluminat existente cu tehnologie LED, fabricile din Blaj şi din Cluj au început să-şi producă propria energie verde prin instalarea de panouri fotovoltaice. În 2021, fabrica din Blaj a devenit prima unitate Bosch din România care a montat panouri fotovoltaice pe acoperiş, fiind urmată de fabrica Bosch din Cluj. În 2022, sistemul fotovoltaic din Cluj a produs 3.721 MWh, reprezentând aproximativ 7 procente din totalul consumului de electricitate al fabricii. Valoarea totală a investiţiei ajunge la 5 milioane de euro.

În 2022, Bosch şi-a depăşit obiectivele de afaceri pe parcursul unui an care s-a dovedit plin de provocări. Furnizorul de tehnologie şi servicii şi-a crescut cifra totală a vânzărilor la 88,2 miliarde de euro; marja EBIT din operaţiuni a crescut de la 4 la 4,3 procente.

„Am făcut faţă cu succes provocărilor anului 2022 – atât vânzările, cât şi marja au atins niveluri mai ridicate decât cele preconizate”, a afirmat Stefan Hartung, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH.

 În pofida urmărilor pandemiei de COVID-19, vânzările Bosch au crescut cu 3,5 procente în primul trimestru al anului 2023. În ciuda perspectivelor economice modeste, compania are în vedere o creştere a cifrei vânzărilor de 6 – 9 procente pentru întregul an 2023. Obiectivul pentru marja EBIT din operaţiuni în 2023 este de aproximativ 5 procente. Chiar şi în cazul în care contextul economic şi social continuă să fie dificil, Bosch îşi propune să înregistreze o creştere semnificativ mai rapidă în anii care urmează. „Intenţionăm să ne dezvoltăm în fiecare regiune din lume şi să ne numărăm printre primii trei furnizori pe pieţele respective”, a declarat Hartung.

Preşedintele consiliului de administraţie Bosch a anunţat că pentru sectorul de activitate din domeniul mobilităţii reorganizat de curând se preconizează o creştere anuală medie de aproximativ 6 procente până în 2029, când va ajunge la vânzări anuale de peste 80 de miliarde de euro.

Grupul Bosch este prezent de 29 de ani în România şi are aproximativ 9.830 de angajaţi în şase entităţi. În 2022, Bosch a generat vânzări consolidate în valoare de 512 milioane de euro pe piaţa din România. Valoarea totală netă a vânzărilor, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către afiliaţi, a ajuns la 2,1 miliarde de euro. Pe lângă centrele sale de cercetare şi dezvoltare din Cluj şi Bucureşti şi fabricile din domeniul Soluţiilor de mobilitate  din Cluj şi Blaj, Bosch mai operează o unitate de producţie din domeniul Tehnologiei industriale, tot la Blaj, precum şi un centru pentru soluţii de externalizare a proceselor de afaceri, la Timişoara. În Bucureşti, Bosch administrează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor de activitate Soluţii de  mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, tot în capitala României se află şi o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa aparatelor electrocasnice.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 421.500 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2022). Compania a generat vânzări de 88,2 miliarde de euro în 2022. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproximativ 470 de filiale şi companii regionale din peste 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Cu cele peste 400 de locaţii din întreaga lume, Grupul Bosch a atins neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 136 locaţii din lume, Bosch are aproape 85.5000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, precum şi aproximativ 44.000 de ingineri software.