Branislav Bibic, Philip Morris: ”Vrem să creăm un viitor fără fum”

Gigantul Philip Morris investește 6 miliarde de dolari pentru a crea produse inovatoare care să ofere o alternativă la fumat, iar România se află în primul val al acestor investiții. Branislav Bibic, Managing Director Philip Morris România, a explicat pentru Revista Biz strategia companiei.

 

Obiectivul pe care ni l-am asumat încă din 2017 este de a transforma industria tutunului. Vrem să creăm un viitor fără fum și, în cele din urmă, să înlocuim țigaretele convenționale cu produse fără fum în beneficiul adulților care altfel ar continua să fumeze. Această nouă viziune are multe implicații importante, atât la nivel global (schimbări de strategie, investiții în cercetare și dezvoltare, cooptarea în echipe multidisciplinare a oamenilor de știință, inginerilor ș.a.m.d.), cât și la nivel local – atât intern, cât și extern. Intern, a trebuit să regândim modul în care ne desfășurăm activitățile – am devenit o companie care comercializează dispozitive electronice și asta presupune noi abilități – customer care, infrastructura de brand retail, modul în care ne ascultăm consumatorii, dezvoltarea profesională a colegilor și acumularea de abilități relevante pentru noul context. Iar extern, prioritatea noastră este ca fumătorii adulți să știe de alternative, să înțeleagă știința din spatele produsului și să găsim partenerii care să ducă aceste mesaje mai departe”, a spus Bibic.

 

Philip Morris International a lansat promisiunea IQOS, un sistem inovator de încălzire, care oferă o alternativă la fumat prin folosirea HEETS, rezerve de tutun încălzit. Bibic explică ce reprezintă această promisiune. ”A pornit de la dorința noastră de a înțelege mai bine consumatorii adulți și nevoile lor și de a dialoga direct, în timp real, cu ei. O platformă de dialog prin care brandul IQOS pornea discuția cu o serie de promisiuni făcute consumatorilor – de a comunica transparent, de a ino­va constant, de a prezenta studiile din spatele produselor. Dar, cel mai important, răspundeam rapid și transparent. Platforma a fost un succes, fiind accesată de zeci de mii de oameni în câteva luni. Mai mult, am oferit mii de răspunsuri la întrebările consumatorilor și am încurajat dialogul real, pe subiecte de interes pentru cei care ne vizitau platforma. Conceptul ”Promisiunea IQOS” continuă și anul acesta, când inițiativa a luat forma unei campanii integrate. Prin intermediul acesteia ne propunem să oferim sprijin pentru fumătorii adulți în tranziția de la țigările convenționale la alternative fără fum, mai puțin nocive, cum e IQOS. Prin această campanie, printre altele, li se oferă fumătorilor adulți posibilitatea de a participa la un program de 21 de zile pe parcursul cărora suntem alături de aceia care vor să înceapă să utilizeze produsele noastre cu risc redus.

 

Potrivit oficialului Philip Morris, există deja peste 7 milioane de utilizatori IQOS în întreaga lume, iar în România produsul a fost ales de peste 100.000 de fumători adulți care acum folosesc exclusiv IQOS.

 

Branislav Bibic a vorbit apoi despre investițiile pe care compania pe care o reprezintă le-a făcut la Otopeni. ”Fabrica Philip Morris din Otopeni a fost una dintre fabricile-cheie în strategia globală a companiei. Aici am început producția de HEETS (rezervele din tutun pentru IQOS) din 2017, iar de atunci fabrica a trecut printr-un proces complex de transformare și extindere. Investiția anunțată a fost una dintre cele mai mari din ultima perioadă din România și a permis transformarea fabricii, extinderea acesteia, importul de noi echipamente și tehnologii, dezvoltarea de noi competențe pentru personal și crearea unor noi facilități. Impactul este unul major, atât pentru dimensiunea și capabilitățile fa­bricii, cât și pentru angajați, care beneficiază de recalificare profesională și numeroase schimburi de experiență cu alte fabrici din ecosistemul Philip Morris. Suntem foarte mândri că fabrica noastră a fost printre primele din lumea PMI care a trecut prin această transformare, iar momentul cel mai important a fost când am început să producem în Otopeni și să exportăm noile produse în toată lumea”, a spus Bibic.

 

Conform acestuia, variantele de HEETS produse la Otopeni sunt exportate către principalele piețe din Asia, către țări din UE și ajung, desigur, și pe piața românească.

 

Rugat să menționeze planurile companiei pentru România în acest an, Branislav Bibic a răspuns: ”Ca și până acum, ne dorim să ne ținem promisiunile făcute consumatorilor noștri și societății în general. Continuăm să investim în viitor, în România, să finalizăm procesele de transformare din fabrica de la Otopeni, să aducem inovație prin produsele noastre. Consumatorul rămâne principala noastră preocupare: suntem atenți la nevoile utilizatorilor de IQOS din întreaga țară și încercăm să le fim aproape în procesul de tranziție la alternative care, deși nelipsite de riscuri, s-au dovedit a fi mai bune decât țigările tradiționale. Planurile rămân aceleași – să le putem oferi fumătorilor din România o variantă mai puțin nocivă pentru țigările clasice și, desigur, să ne respectăm promisiunile. Avem responsabilitatea să oferim oamenilor informațiile de care au nevoie pentru a alege în cunoștință de cauză cu privire la alternativele mai bune pe care le au la dispoziție. Cerem o conversație comună, un dialog cu toți cei interesați, care să conducă înspre o schimbare reală și un viitor fără fum.”

 

Bibic susține, ca răspuns pentru cei care critică produsele noi ale companiei, că IQOS este un produs revoluționar, pionier al produselor din tutun fără fum, și până în acest moment e cel mai bun produs din categorie. ”IQOS este o platformă în continuă dezvoltare, care va evolua bazându-se pe studii științifice. Luăm în considerare și feedback-ul consumatorilor în urma utilizării – la finalul anului trecut, am lansat IQOS 3 și IQOS 3 Multi, două versiuni actualizate ale produsului. Ne bucură că și alți jucători din industrie fac pași în aceeași direcție a produselor fără fum și sperăm ca în viitorul cât mai apropiat să putem oferi cât mai multor fumători posibilitatea de a alege alternative mai puțin dăunătoare, care să se potrivească stilului lor de viață. Iar în ceea ce privește comentariile, aș menționa că, potrivit unui studiu realizat la începutul acestui an, la nivel mondial, opt din zece persoane (79%) sprijină colaborarea Philip Morris International cu guvernele, autoritățile de reglementare și experții în domeniul sănătății publice în procesul de elimi­nare treptată a țigărilor în favoarea unor alternative fără fum. Celor care au încă îndoieli despre alternativele pentru cei 1,1 miliarde de oameni care vor continua să fumeze (conform datelor Organizației Mondiale a Sănătății, proiecții până în 2025) le-aș vorbi cu dovezi științifice despre faptul că arderea generează cea mai mare parte dintre substanțele chimice dăunătoare din fumul de țigară. Eli­minarea combustiei reduce dramatic nivelurile de substanțe chimice periculoase. Există un consens acceptat de tot mai mulți oameni de știință și experți în domeniul sănătății publice că produsele care nu ard, susținute de cercetare științifică, sunt o alegere mult mai bună decât țigaretele”, a declarat Bibic.

 

Oficialul Philip Morris a vorbit apoi și despre noutățile și inovațiile pe care le aduce IQOS 3. IQOS 3 este mai bun, mai puternic și mai rapid decât variantele anterioare. Este o evoluție firească a produsului nostru – o versiune mai bună din punctul de vedere al designului, al modului de curățare și încărcare, al numărului de utilizări și al experienței consumatorului.IQOS 3 are un design și funcționalități îmbunătățite, fiind un dispozitiv sofisticat, mai ușor de utilizat și cu o autonomie mai mare a bateriei. IQOS 3 Multi reinventează designul de bază al liniei de produse IQOS, răspunzând uneia dintre cele mai importante solicitări ale utilizatorilor printr-un dispozitiv unic care permite până la 10 experiențe de utilizare fără reîncărcare.Am încercat să includem în noul produs feedback-ul constant pe care îl primim de la consumatori. Acesta este punctul de plecare în orice upgrade de produs făcut de colegii noștri din centrele de dezvoltare. Până în prezent, reacțiile utilizatorilor sunt foarte bune, IQOS 3 răspunzând în mare parte solicitărilor lor în urma folosirii”.

 

Recent, Administrația pentru Alimentație și Medicamente din SUA (FDA) apermis comercializarea IQOS în SUA. Bibic a explicat ce reprezintă  această decizie pentru companie: ”Decizia Administrației pentru Alimente și Medicamente (FDA) de a aproba comercializarea IQOS în Statele Unite este, în primul rând, un pas important pentru cei aproape 40 de milioane de fumători americani. Unii se vor lăsa de fumat. Cei mai mulți însă vor continua să fumeze. Pentru aceștia, IQOS oferă o alternativă fără fum la continuarea fumatului. În doar doi ani, 7,3 milioane de oameni din întreaga lume au abandonat țigările și au trecut la utilizarea exclusivă a IQOS. Decizia FDA pune la dispoziția fumătorilor adulți americani această opțiune, agenția declarând după doi ani de evaluări riguroase ale aplicației noastre: “În urma evaluării științifice derulate, agenția a constatat că vaporii generați de sistemul de încălzire a tutunului IQOS conțin mai puține substanțe chimice decât fumul de țigară, iar multe dintre substanțele toxice identificate sunt prezente în niveluri mai mici decât în fumul de țigară.” Anunțul FDA este un moment istoric pentru noi, ca parte a viziunii “Viitor fără fum”. Suntem hotărâți să înlocuim țigările cu alternative fără fum, care combină tehnologia avansată cu validări științifice solide.”

 

La final, Bibic a fost rugat să spune cum arată viitorul fără fum. ”Viziunea unui viitor fără fum, în care fumătorii adulți pot beneficia de alternative mai puțin dăunătoare, trebuie fondată pe dovezi științifice. Întreaga dezvoltare a IQOS și a celorlalte produse cu risc redus din portofoliul nostru au la bază fundamentarea științifică, iar cererea depusă către FDA este dovada eforturilor pe care PMI le-a investit în cercetarea și dezvoltarea acestor produse. Suntem pionieri ai acestui demers. Până acum nicio altă companie din industria tutunului nu a trecut printr-un proces similar – complex, îndelungat, care presupune numeroase resurse și investiții.Până în acest moment compania noastră a alocat peste 6 mi­liarde de dolari în dezvoltarea și evaluarea produselor fără fum și vom continua. Da, sperăm și facem tot ce ține de noi pentru un viitor fără fum”, a încheiat Bibic.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed