BREAKING! Acesta este primul HYPERMARKET care plafonează prețurile

0

Retailerul francez Carrefour, operatorul celui mai mare lanț de hipermarketuri din Europa și al doilea mare jucător de profil la nivel global, a inițiat prima mare mișcare pe piața din România, asumându-și promisiunea de a plafona prețul pentru până la 500 de produse esențiale, în perioada 25 martie – 19 aprilie. Plafonarea prețurilor este asumată pentru categorii precum: produse de bază (faină, paste, ulei, zahăr etc), alimente congelate, conserve, apă și sucuri, lactate și brânzeturi, mezeluri și specialități, cafea și dulciuri, îngrijire personală și produse pentru bebeluși. Plafonarea este decisă și după ce, în spațiul public, au fost unele voci care au reclamat creșteri de prețuri în mai multe magazine ale diferiților retaileri, inclusiv la Carrefour. Plafonarea va fi operată, foarte probabil, la prețurile de acum.

 

Ministrul Agriculturii afirma că, din punct de vedere economic, plafonarea prețului la raft este ”o prostie”, deoarece ar distruge producătorul autohton și ar încuraja specula. Decizia este în întregime a Carrefour, luată independent. Aceasta înseamnă că în continuare furnizorii companiei lucrează pe o piață liberă, și că prețul produselor furnizate este format în funcție de cerere și ofertă, de stocuri, materii prime, dificultăți logistice sau operaționale. „Toate aceste elemente au devenit extrem de volatile și credem că responsabilitate înseamnă să respectăm eforturile de livrare ale furnizorilor, oferindu-le un preț corect, dar în același timp să protejăm clienții de această volatilitate, într-o perioadă grea pentru toți”, spune Julien Oet, Merchendise and Supply Chain Director, Carrefour România.

Articolul integral pe PROFIT.RO