Bula din industria auto, pe cale să se spargă

În ultimii ani, creșterea vânzărilor de autoturisme la nivel mondial a avut la bază nu atât o nevoie mai mare din partea populației, ci creșterea accesibilității creditelor pe piețele dezvoltate, precum cea din SUA. În ciuda experienței nefericite a americanilor cu creditele imobiliare subprime, rețeta imobiliarelor a fost și continuă să fie aplicată și la piața auto. Însă, standardele de creditare nu pot fi reduse la infinit fără consecințe negative pentru piață, avertizează publicația Zero Hedge.

 

Pe de altă parte, criza economică în care se cufundă China pe zi ce trece este o lovitură în plus primită de producătorii de autoturisme care își văd astfel toate proiecțiile financiare date peste cap.

 

Această bulă a pieței auto, creată, potrivit publicației citate, de relaxarea cantitativă a Fed, este pe cale să să spargă. În ultimii trei ani, în SUA s-au vândut 13,4 milioane de mașini, comparativ cu doar 7 milioane în trei ani 2009, 2010 și 2011. Asta înseamnă că piața americană este invadată de un excedent masiv de mașini rulate de lux.

 

Deci, prețurile autoturismelor premium second-hand au scăzut simțitor, în timp ce valoarea reziduală în cazul leasingului auto a crescut. De exemplu, prețul unei mașini premium rulate cu o vechime de trei ani a scăzut cu 7%, comparativ cu anul trecut, arată cifrele Edmunds.com.

 

În aceste condiții, ne putem aștepta la o prăbușire a producției de autoturisme, cu toate consecințele economice și sociale ce decurd din acest lucru.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed