Campionatul Mondial de Rugby aduce milioane de euro televiziunilor

Grupul francez TF1 a înregistrat un venit brut de 42 de milioane de euro numai din publicitatea tv generată de transmisia meciurilor. Şi asta înainte de disputarea finalei dintre Africa de Sud şi Anglia.

Cele mai mari câştiguri le-a avut canalul TF1. Acesta a încasat 40,9 milioane, difuzând 18 meciuri şi 858 de spoturi. Restul banilor au fost aduşi de Eurosport, parte a aceluiaşi grup media, şi de emisiunile sportive care au prezentat rezumatele întâlnirilor. Semifinala dintre Franţa şi Anglia a stârnit cel mai mare interes în rândul sponsorilor, care au plătit nu mai puţin de 5 milioane de euro pentru a-şi promova brandul cu această ocazie. Acelaşi meci le-a adus englezilor de la ITV One cu două milioane mai puţin. Cealaltă semifinală, dintre Africa de Sud şi Argentina, a însemnat un beneficiu de doar 2,5 milioane pentru TF1.

 Principalul partener al grupului media privat din Hexagon a fost o companie de telefonie mobilă. Orange, parte a France Telecom, a investit 3,29 milioane de euro pentru a cumpăra spaţiu publicitar în timpul meciurilor de la Campionatul Mondial de Rugby. Întrecerea sportivă a fost la fel de profitabilă şi pentru industria hotelieră franceză. Surse guvernamentale au estimat la 150 de milioane de euro beneficiile suplimentare realizate în luna septembrie. Nu este de mirare, având în vedere că francezii au primit vizita a aproximativ 350 de mii de turişti străini.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed