Care va fi principalul motor de creştere în construcţii

Potrivit estimărilor din studiu, cifra de afaceri din sectorul construcţiilor civile s-a majorat anul trecut cu 16%, la 35 miliarde lei (8,3 miliarde euro), în special datorită proiectelor de infrastructură rutieră, segment care şi-ar putea menţine trendul ascendent până în 2015.

 

Construcţiile rezidenţiale şi nerezidenţiale au înregistrat scăderi anul trecut şi rămân într-o situaţie dificilă.

 

Sectorul lucrărilor de infrastructură rutieră nu a avut scăderi semnificative în 2009 şi 2010, în pofida declinului economic sever remarcat în România, şi a crescut anul trecut la 18,7 miliarde lei (4,4 miliarde euro), cifră de afaceri de aproape nouă ori mai mare faţă de nivelul din 2002 şi cu peste 20% mai ridicată decât în 2010, potrivit PMR.

 

România are la dispoziţie fonduri UE de coeziune de 4,6 miliarde euro în domeniul transporturilor, în perioada 2007-2013. Până în martie 2012, rata de absorbţie efectivă a fondurilor UE pentru transporturi este de 6%.

 

PMR aminteşte că România nu a finalizat în 2011 construcţia niciunei secţiuni de autostradă, însă la sfârşitul anului erau în construcţie 434 de kilometri, reprezentând investiţii totale de 4,1 miliarde euro.

 

Circa 200 kilometri ar trebui să fie finalizaţi în acest an, majoritatea segmente de autostradă unde lucrările au început acum 2-3 ani. Statul ar trebui să selecteze în acest an contractori pentru alţi 111 kilometri de autostradă, pentru care finanţarea necesară, de 1,1 miliarde euro, este asigurată.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed