Carlsberg va majora preţurile berii pentru a compensa creşterea costurilor materiilor prime; vânzările ar putea fi afectate

Al treilea mare producător de bere din lume a raportat vineri vânzări mai bune decât prognoza pentru trimestrul al patrulea, dar a spus că se aşteaptă ca creşterea organică a profitului operaţional din acest an să fie sub nivelul de anul trecut.

”Costurile semnificativ mai mari ale materiilor prime şi impactul continuu al Covid-19 vor crea dificultăţi în 2022”, a spus directorul executiv Cees ‘t Hart.

Costurile pe hectolitru au crescut cu 10-12% anul trecut, din cauza preţurilor mai mari ale mărfurilor şi transportului, a spus el, adăugând că compania îşi propune să compenseze costurile crescute prin creşterea preţurilor, deşi acest lucru ar putea avea ”un impact negativ asupra consumului de bere”.

Carlsberg se aşteaptă ca profitul organic din exploatare să crească cu 0-7% în 2022, comparativ cu 12,5% anul trecut.

”Ne uităm la o situaţie diferită în acest an şi, prin urmare, avem un interval larg al previziunilor financiare”, a spus CEO-ul.

Compania a declarat joi că în următorii cinci ani va încerca să se dezvolte dincolo de piaţa de bază a berii, pentru a se concentra pe categorii precum cidrul, seltzer şi berea fără alcool, precum şi mărcile premium cum sunt 1665 Blanc şi Grimbergen, care generează marje de profit mai mari.

Vânzările din trimestrul patru au ajuns la 15,2 miliarde de coroane daneze (2,34 miliarde de dolari), faţă de 14,7 miliarde de coroane estimate de analişti.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed