Cât costă să îți schimbi volanul de pe partea dreaptă pe partea stângă. De ce documente ai nevoie

Cât costă să îți schimbi volanul de pe partea dreaptă pe partea stângă. De ce documente ai nevoie. Este adevărat că mașinile din Marea Britanie sunt cu mult mai ieftine decât în România, sau în alte țări din Europa.

Din păcate însă, cei care vor să le conducă în România și să le înmatriculeze trebuie să investească și alți bani, iar la final s-ar putea ca lucrurile să nu merite.

Care este procedura de schimbare a volanului de pe partea dreapta pe partea stângă și cât costă totul? Cei de la RAR ne spun ce trebuie să știm.

Cât costă să îți schimbi volanul de pe partea dreaptă pe partea stângă. De ce documente ai nevoie

Conform informațiilor furnizate de Registrul Auto Român, către promotor.ro, schimbarea postului de conducere trebuie efectuată la un atelier autorizat care are acreditarea de a lucra cu sisteme de frânare, direcție, rulare, electrice sau cu elemente de caroserie (elemente de rezistență opțional).

Există o listă cu ateliere pe pagina oficială a Registrului Auto Român, la secțiunea Certificare Sisteme.

Pentru prezentarea vehiculului la RAR pentru omologare, va trebui prezentată documentația furnizată de atelierul în care s-au realizat modificările. Din aceasta trebuie să reiasă în mod clar cerințelor pentru omologare.

Cât costă să îți schimbi volanul de pe partea dreaptă pe partea stângă. De ce documente ai nevoie

În ceea ce privește costurile de omologare, Registrul Auto Român percepe un tarif de 1.742,10 lei pentru (re)omologarea unui autoturism înmatriculat în România, ca urmare a modificării postului de conducere.

Evident, acestea sunt doar costurile de omologare. În funcție de mașina la care se efectuează operațiunea și de timpul de realizare, costurile pot varia și nu sunt deloc ieftine.

Totodată, în cazul autovehiculelor destinate circulației pe partea stângă a carosabilului, pentru care se solicită eliberarea Cărții de identitate (CIV) în vederea înmatriculării în România, este necesară echiparea acestora cu faruri destinate circulației pe partea dreaptă. Orice alte măsuri temporare, cum ar fi mascarea unei părți din far sau reglarea farului astfel încât lumina să bată în jos, nu sunt acceptate.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed