Cât de deschise sunt firmele din România la trendul global cage-free?

Tot mai mulți consumatori și tot mai multe firme refuză să consume, respectiv să folosească ori să vândă ouă marcate cu cifra 3 și au toate motivele! 

De ce?

Ouăle marcate cu cifra 3 provin de la găini crescute fără acces la aer liber sau lumină naturală, cu un spațiu individual de dimensiunea unei coli A4. Aceste condiții nu le permit găinilor să-și manifeste comportamentele naturale, motiv pentru care dezvoltă, adesea, stres sever și probleme de sănătate.


Prin comparație imaginează-ți cum ar fi ca de mâine să îți petreci viața într-un lift alături de câteva persoane, fără nimic din ceea ce iubești și-ți place să faci, fără spațiu suficient, fără să vezi soarele, în mirosul specific unei ferme, fără prietenii tăi, fără familia ta ori posibilitatea de a avea una, urmând ca atunci când liftul se va deschide, să-ți fie luată viața…

Încă din 2019 Asociația FREE semnalează aceste probleme către firme și publicul larg. Mulți dintre români vor și înțeleg că putem evita această cruzime, astfel și companiile care operează în România au început să fie interesate de o tranziție către ouă produse în condiții mai bune pentru găini, cum ar fi halele sau sistemele free-range, demonstrând orientare către sustenabilitate și responsabilitate.

Totuși, unele dintre ele nu au niciun interes în a alege un minimum de empatie pentru animale, refuzând să facă parte, chiar și după numeroase insistențe și clarificări, din inevitabila schimbare.

Mare parte din companiile de dimensiuni importante au anunţat că nu folosesc/vând ouă marcate cu cifra 3 ori că nu o vor mai face în câţiva ani, Comisia Europeană a anunţat că-şi propune interzicerea sistemelor de creştere cu cuşti până în 2027, iar multe state lucrează deja la interzicerea în plan naţional al acestor tipuri de sisteme (Austria, Luxemburg, Germania, Franţa, Slovacia, Cehia, Belgia – Valonia).


Având în vedere acest context, tranziţia firmelor exprimă solidaritate faţă de practici mai bune pentru animale, fără să implice riscuri economice.

În raport sunt detaliate dialogurile Asociației FREE cu companiile care operează în România și folosesc sau vând ouă.

Ce părere ai? Încep să înțeleagă firmele importanța acestei cauze?
 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed