Cât te costă o recomandare „pe ochi frumoși” de la angajații Facebook sau Google dacă vrei un job bine plătit

Procesul de recrutare în domeniul IT poate fi extrem de competitiv, iar obținerea unei recomandări de la nume cunoscute din firme mari ca Facebook, Google sau Amazon te poate duce mai rapid la un interviu de angajare.

Site-ul american Rooftop Slushie, creat de producătorii platformei de chat în lumea tehnologiei, Blind, a înregistrat peste 11.000 de tranzacții de referințe contra-cost, scrie Business Insider.

„Vânzătorii” sunt angajați seniori de la companii precum Amazon, Google și Twitter, iar identitățile lor sunt verificate înainte ca un candidat să își dea acordul pentru efectuarea plății.

Cei care au comercializat astfel de recomandări în vederea angajării într-o mare companie IT solicită între 20 și 50 de dolari de bucată.

Potrivit jurnaliștilor de la One Zero, cele mai populare recomandări și cele mai scumpe sunt cele făcute de angajații Facebook și Google.

Angajați din 83.000 de companii – inclusiv Google, Amazon și Facebook – sunt verificați pe site-ul lansat în toamna anului trecut.  Ei trebuie să folosească e-mailul de seriviciu pentru a fi eligibili în sistem.

Experții citați de One Zero critică natura tranzacțională a serviciului Rooftop Slushie și spun că  „miroase a luare de mită”, inițiativa fiind discutabilă din punct de vedere etic.

În cazul angajaților care aleg să devină „vânzători” de recomandări „în orb”, ei ar putea încălca, de asemenea, obligația legală de a fi loiali angajatorilor lor.

Așa arată formularul care trebuie completat pe site-ul din Sillicon Valley:

Plătești 50 de dolari și ai undă verde pentru un interviu la un colos IT

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed