Ce companii româneşti sunt în top 500 Europa Centrală şi de Est (VIDEO)

 

 

Compania care ocupă cea mai înaltă poziţie în top este Petrom, clasată însă abia pe locul 25. Urmează Automobile Dacia, clasată pe poziţia 48 şi grupul Rompetrol, plasat pe poziţia 70. În top 100, România mai este reprezentată de Metro Cash&Carry România, pe poziţia 92 şi Arcelor Mittal Galaţi, pe locul 94.

Cele mai mari trei firme din Europa Centrală şi Est sunt compania petrolieră poloneză PKN Orlen, urmată de compania petrolieră ungară Mol şi de grupul ceh de utilităţi CEZ.

Cu cele 33 de companii, România se menţine pe locul cinci în Europa Centrală, în clasamentul care ia în calcul 18 ţări Companiile poloneze domină în continuare topul, cu o pondere de 36%. Cu toate acestea, numărul lor a scăzut de la 188 la 180. La rândul său, Ucraina a înregistrat o scădere (de la 52 la 39), în timp ce numărul de companii a crescut în Republica Cehă (de la 69 la 73) şi Ungaria (de la 60 la 63). Cel mai mare salt a fost însă înregistrat de Serbia, care şi-a dublat numărul de companii prezente în top, la 12.

„Consecinţele unui an economic extrem de dificil s-au reflectat semnificativ în rezultatele finale pe 2009, la nivelul întregii regiuni”, spune George Mucibabici, Preşedintele Deloitte România. „După trei ani de creştere susţinută, cifra de afaceri cumulată a primelor 500 de companii din Europa Centrală a coborât cu peste 21%, de la 665,72 miliarde de euro la 525,6 miliarde de euro. Primul trimestru al anului curent a adus însă şi primele semne de redresare, 70% dintre companiile incluse în top raportând pentru această perioadă o creştere a cifrei de afaceri. Această tendinţă se remarcă aproape în toate ţările şi sectoarele, cu mici excepţii”.

Ierarhia celor mai mari companii din România este în continuare dominată de industria energiei şi resurselor, cu 13 reprezentante, fiind urmată de industria bunurilor de consum şi transport (10), industria prelucrătoare (4), telecomunicaţii (5) şi, în premieră pentru economia românească, o companie cu activitate în industria distribuţiei de produse farmaceutice.

„Dezvoltarea acestui segment poate fi comentată pozitiv, prin prisma creşterii consumului de medicamente, în continuare inferior mediei europene, dar totodată poate fi privită şi din perspectiva sarcinii suplimentare asupra sistemului naţional de asigurări de sănătate”, subliniază Preşedintele Deloitte România.

Clasamentul a fost realizat pe baza vânzărilor realizate de companii în anul 2009.

Vezi ataşat, integral, topul celor mai mari 500 de companii din Europa Centrală şi de Est.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed