Mişcarea a fost anunţată miercuri, înaintea conferinţei anuale a dezvoltatorilor din San Francisco de săptămâna viitoare. Apple a spus că va reduce din comisionul de 30% pe care îl lua pentru vânzarea de bunuri digitale, procent care a rămas neschimbat de când a fost lansat iTunes Store prima oară în urmă cu mai bine de zece ani.
Orice aplicaţie care oferă un serviciu încă funcţional, sau care este actualizată constant, va primi 85% din veniturile de subscripţie după ce clienţii au fost abonaţi mai mult de un an. Înainte, numai anumite tipuri de aplicaţii – precum cele de muzică – puteau cere abonamente, iar dezvoltatorii primeau 70%.
Anunţul Apple este în centrul schimbărilor semnificative anunţate de Phil Schiller, vicepreşedintele pe marketing al Apple, după ce a preluat responsabilitatea pentru App Store.
Schiller a declarat că schimbările de management au obligat Apple să facă un pas înapoi şi să îşi regândească strategia şi unde trebuie să îşi focalizeze energia, scrie The Verge.