CEC Bank şi-a înjumătăţit profitul net în prima jumătate a anului, la 110,8 milioane lei

Comparativ, CEC Bank a raportat un profit net preliminar de 208,4 milioane de lei în primele şase luni din 2021.

”CEC Bank a înregistrat un profit net estimat, neauditat, de 110,8 milioane de lei în primul semestru din 2022. Banca a continuat să-şi consolideze poziţia pe piaţă şi a înregistrat o creştere a activelor până la 53,3 miliarde de lei – plus 20% faţă de perioada similară a anul trecut”, anunţă banca.

Veniturile nete din dobânzi si comisioane, au crescut cu 20,5% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 1,2 miliarde de lei, în condiţiile în care, ratele bonificate pentru depozite au crescut într-un ritm mai accelerat decât cele pentru credite. De exemplu, în ultimul trimestru, CEC Bank majorat dobânda la sursele atrase de la populaţie de la 3% la 7% la depozitele pe un an, în timp ce creşterea dobânzilor la credite a fost mult mai redusă: IRCC a crescut de la  1,86% la 2,65%/an.

Valoarea investiţiilor realizate în primele şase luni ale anului se ridică la 35,3 milioane de lei, din care peste 70% vizează investiţii în sisteme IT.

”Pentru economie şi sistemul bancar, trimestrul doi a fost unul dintre cele mai provocatoare din ultimul deceniu. Inflaţia creşte la niveluri record – în SUA şi Anglia atingând un nou maxim înregistrat în ultimii 40 de ani. La nivel global trendul dobânzilor s-a reversat brusc şi de la dobânzi minime istorice anul trecut, acestea sunt acum pe un trend de creştere accelerată. CEC Bank a demonstrat că se poate adapta rapid la noile provocări în contextul presiunilor inflaţioniste, coroborate cu o scădere a lichidităţii de pe piaţă. Am continuat să finanţăm economia – cu credite noi, în valoare de peste 5,5 miliarde lei acordate în primul semestru şi să ne consolidăm poziţia pe piaţă. În acelaşi timp, am crescut accelerat dobânzile la depozite, până la niveluri de 7,7% pe an deoarece considerăm că trebuie să avem o abordare corectă în faţa deponenţilor. Deocamdată nu vedem o creştere a creditelor neperformante şi nu ne-am confruntat cu un volum semnificativ de cereri de amânare la plată şi continuăm să stăm aproape de anteprenori şi clienţi pentru a-i ajuta să depăşească perioadele dificile. Urmărim cu atenţie evoluţiile macroeconomice şi semnalele din piaţă şi suntem pregătiţi să răspundem rapid”, a declarat Bogdan Neacşu, preşedinte CEC Bank.

Creditele în sold, la valoare brută acordate clienţilor, se ridică la 29,3 miliarde de lei, în creştere cu 20% faţă de perioada similară din 2021.

Depozitele atrase de la clienţi au crescut cu 28,3% faţă de sfârşitul primului semestru al anului trecut, până la 47,5 miliarde de lei.

CEC Bank a raportat totodată peste 27.000 de credite noi în primul semestru din 2022, cu o valoare cumulată de  peste 5,5 miliarde de lei şi 1,5 miliarde de lei – credite de investiţii pentru companii.

De asemenea, peste 21.000 de români, persoane fizice, au beneficiat de finanţări pentru a-şi transforma proiectele şi dorinţele în realitate.

Valoarea creditelor noi pentru persoane fizice acordate în semestrul I depăşeşte 1,35 miliarde de lei, creditele pentru locuinţe având o pondere de peste 64%.

Numărul de utilizatori de internet şi mobile banking a crescut cu peste 50% faţă de primul semestru din 2021, iar valoarea tranzacţiilor cu 94%.

În trimestrul doi a fost demarat proiectul de implementare a unui sistem informatic modern pentru activităţile de Trezorerie şi management de bilanţ, bazat pe soluţia oferită de grupul american FIS Global – unul dintre cei mai mari furnizori la nivel global de soluţii şi tehnologii pentru sistemele bancare şi de plăţi.

În linie cu strategia de a dezvolta un model de afaceri omni-channel, CEC Bank a deschis două unităţi noi cu un design modern – în Cluj Napoca şi în Iaşi – în zone rezidenţiale aflate în expansiune.

În zona de digitalizare a serviciilor bancare, a fost extinsă oferta de servicii disponibile online – cu posibilitatea de a contracta credite de nevoi personale şi carduri de credit pe un flux rapid, simplificat, direct din aplicaţiile de Mobile şi Internet Banking şi a fost relansată aplicaţia de mobile banking CEC app, cu un design modern şi îmbunătăţit.

De asemenea, CEC Bank este partener în programele guvernamentale lansate recent: Start-up Nation şi subvenţii APIA pe 3 ani.

Portofoliul de credite se menţine sănătos, iar rata creditelor neperformante a înregistrat un nivel de 4,88% la sfârşitul lunii iunie 2022, în scădere faţă de nivelul de 5,38% înregistrat în perioada similară a anului trecut. Banca a menţinut o abordare prudentă şi a înregistrat cheltuieli nete cu provizioane/ajustări aferente creditelor acordate clientelei nebancare (inclusiv cheltuiala cu ajustările pentru creanţe depreciate) în cursul primului semestru din anul 2022 în valoare de 220,4 milioane de lei.

Rata fondurilor proprii totale se situa la un nivel de circa 21,07%, la sfârşitul trimestrului doi. Rata de rentabilitate a capitalurilor (ROE) a fost de 6,61%, în creştere de la 5,97% la sfârşitul primului trimestru.

CEC Bank este instituţia financiară cu cea mai lungă tradiţie din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă reţea naţională, cu peste 1.000 de sucursale şi unităţi teritoriale şi cu active de peste 53,3 de miliarde lei, la sfârşitul primului semestru din 2022.

CEC Bank oferă o gamă completă de produse şi servicii persoanelor fizice, IMM-urilor şi corporaţiilor mari, prin multiple canale de distribuţie: unităţi bancare, reţele de ATM, internet banking, mobile banking şi magazinul virtual CEC_IN – unde pot fi accesate produse şi servicii bancare 100% online.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed