Cele mai multe companii au recrutat specialişti în prima parte a lui 2010

Studiul Barometrul pieţei de resurse umane din România a fost realizat în perioada aprilie – mai 2010 pe un eşantion de peste 200 de manageri generali şi directori de resurse umane din România. Studiul reprezintă o radiografie a pieţei de resurse umane în primul trimestru al anului 2010, comparativ cu ultimul trimestru al anului 2009. 

Recrutarea externă (17.1%) este o practică mai des utilizată decât recrutarea internă (13.6%), arată studiul. Experienţa anterioară (86.5%), abilităţile practice (57.4%) şi compatibilitatea cu valorile companiei (42.1%) sunt principalele criterii pe care angajatorul le are în vedere în luarea deciziei de angajare, arată studiul.

Managementul de mijloc este recrutat preponderent din surse externe companiei, iar în recrutarea pentru managementul de vârf companiile se bazează cel mai mult pe head-hunteri.

Bugetul de resurse umane s-a îndreptat cu prioritate către activităţile de training şi dezvoltare profesională, precum şi către cele de recrutare.
Studiul mai arată că 19.3% dintre companiile respondente au avut în primul trimestru al lui 2010 un buget de resurse umane de maximum 5.000 de euro, iar 18% dintre companii au administrat bugete de resurse umane mai mari de 50.000 euro.

Majoritatea companiilor respondente (48%) au implementat proiecte de managementul schimbării în primul trimestru din anul 2010, iar schimbarea a vizat în principal procesele din interiorul organizaţiei (23.3%).

O treime dintre respondenţi declară că bugetul alocat pentru training pentru un angajat este mai mic de 200 de euro. Cele mai utilizate metode de instruire a angajaţilor sunt training-ul intern (86.2%), training-ul extern (66.6%), şi platformele de e-learning (40.1%). Doar 11.9% dintre companiile respondente investesc în programe de MBA pentru pregătirea angajaţilor.

Companiile investesc în mod egal atât în dezvoltarea abilităţilor tehnice cât şi în dezvoltarea abilităţilor de comunicare, de leadership, de relaţionare şi lucru în echipă ale angajaţilor (70%), mai arată studiul.

Majoritatea organizaţiilor s-au orientat către motivarea non-financiară a angajaţilor şi au optat pentru asigurarea unui mediu de lucru plăcut (45.6%), recunoaşterea oficială a meritelor angajaţilor lor (30%), întâlniri formale cu managementul de vârf al organizaţiei şi activităţi de învăţare şi dezvoltare (36%). De asemenea, 43.6% dintre companii au promovat 5% dintre angajaţi în primul trimestru al acestui an.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed