Cele mai vândute modele Ford în primul trimestru al anului au fost Puma, Focus şi Kuga. Ford România a înregistrat o cotă de piaţă de 10,88% în primele trei luni

0
16
Cele mai vândute modele Ford în primul trimestru al anului au fost Puma, Focus şi Kuga. Ford România a înregistrat o cotă de piaţă de 10,88% în primele trei luni

”Conform datelor publicate de DRPCIV, Ford România a înregistrat o cotă de piaţă de 10,88% în primele 3 luni din 2021, în creştere cu 3,94 puncte procentuale comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020. Această creştere vine pe fondul unei scăderi de 22% a pieţei totale auto de la 33.000 de unităţi înmatriculate în primul trimestru din 2020, la 25.800 în aceeaşi perioadă din 2021.

În ceea ce priveşte autoturismele, cel mai bine vândut model a fost Ford Puma. În primele 3 luni din 2021, s-au înmatriculat 648 de unităţi, comparativ cu 94 în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Ford Puma ocupă acum locul al doilea în segmentul Mini utility din România, cu 14,45% cotă de piaţă.

Astfel, topul celor mai bine vândute 3 modele de autovehicule Ford în primele 3 luni din 2021 e condus detaşat de modelul Puma, urmat de Ford Focus, cu 436 unităţi înmatriculate şi o cotă de 10,48% din segmentul maşinilor compacte şi Ford Kuga, cu 9,9% din cota segmentului small utilitiy şi 268 unităţi înmatriculate.

În primele 3 luni ale anului, Ford Puma a reprezentat prima opţiune pentru clienţii privaţi, astfel că modelul produs la Craiova se află în topul vânzărilor către persoane fizice ale segmentului mini utility.

Cea mai bine vândută motorizare a Ford Puma din primul trimestu al acestui an este cea de 1.0 mild hybrid 125 CP, cu nivelul de echipare Titannium şi în culoarea “Desert Island”.

 “Suntem mulţumiţi de rezultatele pe care le-am obţinut în primul trimestru din 2021, având în vedere provocările vizibile din această perioadă. Ford Puma rămâne un model deosebit de important pentru piaţa din România şi în 2021. Mai mult, sunt încântat să observ preferinţa din ce în ce mai mare a românilor pentru modelele electrificate”, spune Cristian Prichea, director general al Ford România NSC.

Ford Puma este produs exclusiv la fabrica din Craiova începând cu a doua jumătate a anului 2019. Din 2020 i s-a alăturat şi varianta Ford Performance a modelului, Ford Puma ST, cel mai puternic autovehicul produs vreodată în România.

Fabrica Ford din Craiova are în acest moment peste 6.000 de angajaţi care lucrează în trei şi patru schimburi atât pentru producţia de vehicule (Puma şi EcoSport), cât şi pentru cea de motoare, pentru a face faţă cererii actuale de pe piaţă. De la preluarea din martie 2008, Ford a investit peste 1,5 miliarde de euro pentru a transforma uzina din Craiova într-o fabrică de ultimă generaţie. Din această sumă, aproximativ 300 de milioane de euro au fost investiţi doar în modernizarea Secţiei de Producţie Motoare.

În toamna acestui an, Ford Romania va demara şi campania comercială pentru modelul Mustang Mach- E, primul SUV electric al gamei Ford.

Ford rămâne în continuare liderul pieţei de vehicule comerciale, astfel că, în primul trimestru al acestui an, au fost înmatriculate 835 unităţi, înregistrând o cotă de piaţă de 15,7%, în creştere cu 0,3 puncte procentuale faţă de perioada similară a anului trecut.

Trei din cele cinci modele de vehicule comerciale din portofoliul Ford România sunt lideri pe segmentele lor. Utilitara citadină Ford Transit Connect deţine aproape o treime din segmentul de C-ISV, cu o cotă de 30,3%.

Ford Transit Custom se situează pe locul 2 în segmentul de MCV-uri de 1 tonă, cu o cotă de piaţă de 26,42%, în creştere cu 5,38 puncte procentuale, în primele 3 luni ale lui 2021, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

“Faptul că toate modelele din portofoliul de vehicule comerciale Ford au înregistrat creşteri de cotă de piaţă în primul trimestru din 2021, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, demonstrează versatilitatea gamei de vehicule comerciale Ford, cât şi calitatea serviciilor oferite de dealerii specializaţi, capabili să găsească soluţii eficiente pentru orice nevoie prezentată de clienţii noştri de flote”, a adăugat Cristian Prichea, director general al Ford România NSC.

Deşi segmentul pick-up a înregistrat o scădere de 3,87% în primele 3 luni ale lui 2021 în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, Ford Ranger deţine o cotă de segment de 41,29%, în creştere cu 8,56 puncte procentuale faţă de primul trimestru din 2020. Ford Ranger este lider pe segmentul de pick-upuri atât la nivel naţional, cât şi european.

Prin reţeaua naţională de dealeri autorizaţi, Ford este prezent în 37 puncte de comercializare din toată ţară, 97% fiind aliniate la standardele de electrificare. Dintre acestea, 17 locaţii Ford Transit Center asigură consiliere “one stop shop” tuturor clienţilor de vehicule comerciale, de la consiliere tehnică, la soluţii de finanţare competitive cu costuri reduse, cât şi soluţii after-sales predictibile şi operative.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi furnizează o gamă completă de maşini Ford, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate şi vehicule de lux Lincoln, furnizează servicii financiare prin Ford Motor Credit Company şi preia poziţii de conducere în electrificare; soluţii de mobilitate, inclusiv servicii de auto-conducere; şi servicii conectate. Ford numără aproximativ 186.000 de angajaţi în întreaga lume.

Ford Europa produce, comercializează şi oferă service pentru vehiculele sub marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 43.000 de angajaţi la facilităţile proprii şi asocierile în participaţiune consolidate şi aproximativ 58.000 când sunt luate în considerare entităţile neconsolidate. În plus faţă de Ford Motor Credit Company, operaţiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Relaţii cu Clienţii şi 14 unităţi de producţie (10 deţinute integral şi 4 asocieri în participaţiune neconsolidate). Primele maşini Ford au fost livrate în Europa în 1903, acelaşi an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producţia europeană a început în 1911.