AcasăEconomieCesarom estimează o creştere a afacerilor cu 10%, în 2010, pe...

Cesarom estimează o creştere a afacerilor cu 10%, în 2010, pe o piaţă în scădere

Filiala locală a grupul austriac Lasselsberger, unul dintre cei mai renumiţi producători mondiali de plăci ceramice, care administrează pe plan local cel mai mare producător de profil, Cesarom, a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri consolidată de 35 milioane de euro (150 milioane de lei).

Pentru 2010, compania estimează că va raporta un avans de 10 procente al businessului, la 38,5 milioane de euro, în condiţiile majorării exporturilor. De asemenea, anul acesta va însemna revenirea producătorului de plăci ceramice pe profit.

“2009 a fost un an în care am consolidat businessul şi am implementat o noua organizare internă care să permită o creştere a eficienţei proceselor interne şi o abordare comercială performantă”, precizează Eduard Măcărescu, Directorul Comercial al Cesarom.

Compania a înregistrat în 2009 o cotă de piaţă de 36%, iar pentru 2010 estimarea se ridică la 38%.

Din 2009, Cesarom a început să exporte produse pe pieţele din Grecia şi Bulgaria, iar pentru anul acesta estimează o creştere a ponderii exporturilor de 5%, faţă de 1%, anul trecut.

Compania intenţionează să-şi majoreze cifra de afaceri, în contextul unei pieţe care se va comprima şi în acest an cu 10%.

În 2009 piaţa de profil din România a avut o valoare de 110 milioane de euro, cu 40% mai mică,  faţă de anul 2008, potrivit lui Măcărescu. “Comprimarea sectorului construcţiilor, scăderea numărului de proiecte rezidenţiale şi non rezidenţiale cât şi blocarea creditării au fost principalele motive care au dus la diminuarea pieţei de plăci ceramice în 2009. Anul acesta sperăm că piaţa de profil din România se va diminua doar cu 10 procente, ajungând la o valoare de aproximativ 100 milioane de euro”, a adăugat aceasta.

În 2009, piaţa de plăci ceramice din România a avut un volum de 25 de milioane de metri pătraţi, iar anul acesta ar putea ajunge la maxim 23 de milioane de metri pătraţi.

Potrivit oficialului companiei,  2010 va marca punctul cel mai de jos al pieţei pe care activează Cesarom. “Diminuarea de 10% din acest an va arăta că piaţa de plăci ceramice a ajuns la punctul cel mai slab şi nu mai are unde sa scadă”, susţine Mărculescu , care a subliniat că, la o estimare în lei, piaţa se va comprima cu până la 12-13 procente.

Eduard Măcărescu afirmă că piaţa de profil din România va reveni la valori pozitive cel mai devreme în 2011.

Cesarom este unul dintre cele mai vechi branduri de pe piaţa din România, având o tradiţie de peste 40 de ani. Compania a devenit, începând cu 2004, membru al grupului austriac Lasselsberger.  O dată cu intrarea în grupul Lasselsberger, compania şi-a schimbat numele în Lasselsberger SA, dar a păstrat marca de produs Cesarom.

Ultimele Articole