CFR a lansat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe secţiunile Caransebeş – Lugoj – Timişoara Est pentru creşterea vitezei de rulare / Drulă: Proiect de 3 miliarde de lei propus pentru finanţare prin PNRR

”Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunile Caransebeş – Lugoj ( lotul 1 ) şi Lugoj – Timişoara Est  (lotul 2 ), aferente obiectivului ” Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Arad ˮ,  pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi  120 km/h pentru trenurile de marfă”, a transmis, marţi, compania.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de  3.180.021.255,45 RON, lei fără TVA , din care  1.437.751.581,09 RON,  fără TVA, pentru  secţiunea Caransebeş – Lugoj  ( lotul 1 ),  respectiv  1.742.269.674,36 RON,  fără TVA, pentru  secţiunea  Lugoj – Timişoara Est   (lotul 2 ),  sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, Programe din Fondul de Coeziune (FC).

Proiectul de modernizare pe cele două subsecţiuni  Caransebeş – Lugoj  ( Lot 1 )  şi  Lugoj – Timişoara Est   (Lot 2)  cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară ( terasamente, linii, staţii C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii ) şi de protecţia mediului.

”Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secţiuni se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar”, a transmis CFR.

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26.07.2021, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00. Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă, conţinând informaţii asupra modului de desfăşurare a procedurii, precum şi documentaţia de atribuire, sunt disponibile în  Sistem Electronic de achizitii publice (S.E.A.P.) , la adresa .

Ministrul Transporturilor, Cărălin Drulă, a precizat că  proiectul a fost propus pentru finanţare prin PNRR.

”Încă o veste bună pentru domeniul feroviar: azi au fost scoase la licitaţie pentru proiectare şi execuţie lotul 1 (Caransebeş-Lugoj, cu o lungime de 39,5 km) şi lotul 2 (Lugoj – Timişoara Est, lung de 53,9 km). La finalizarea lucrărilor, timpul de parcurs dintre Caransebeş şi Timişoara va fi de sub o oră pentru trenurile de călători, viteza maximă fiind de până la 160 de km/h”, a scris pe Facebook Drulă.

Acesta a explicat şi ce cuprinde în mare proiectul de modernizare: ”Pe tronsonul 1 vor fi construiţi 24 de km de linii noi, se vor reabilita 12 poduri şi 49 de podeţe, va fi construit un pasaj denivelat, se vor implementa 4 instalaţii de centralizare electronică. În plus, se reabilitează clădirile pentru călători din Caransebeş, Zăgujeni şi Găvojdia, iar cea din Căvăran se va reconstrui. Încă o clădire nouă va fi ridicată în gara din Caransebeş, pentru mentenanţa şi revizia trenurilor. Pe tronsonul 2, vor exista 20 de km de linii noi. 14 poduri şi 40 de podeţe vor fi reabilitate şi se va construi un pasaj denivelat. Şi pe acest tronson vor fi implementate instalaţii de centralizare electronică – 5 la număr. De asemenea, se vor reconstrui sau reabilita clădirile gărilor din staţiile Lugoj, Belinţ, Topolovăţ, Recaş şi Remetea Mare”.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed