CFR anunţă că şase din cele 13 vagoane răsturnate la Feteşti au fost ridicate

0
35
CFR anunţă că şase din cele 13 vagoane răsturnate la Feteşti au fost ridicate

“Intervenţiile din staţia Feteşti implică operaţiuni de amploare cu cele două trenuri-macara, utilaje de mare tonaj cu o capacitate de 125 tone, respectiv 250 tone, cu care în acest moment se acţionează pentru ridicarea locomotivei, 6 vagoane fiind deja ridicate din gabaritul căii ferate”, a arătat CFR SA, într-un comunicat de presă.

După ridicarea tuturor vagoanelor celor două trenuri de marfă, personalul Secţiei Linii al SRCF Constanţa va începe lucrările pentru refacerea infrastructurii şi suprastructurii feroviare grav avariate, iar echipele de la Electrificare vor acţiona pentru refacerea sistemului de alimentare cu energie electrică, intervenţii care implică înlocuirea stâlpilor de înaltă tensiune, a firului de contact, precum şi a tuturor celorlalte componente ale sistemului de alimentare cu energie electrică, rupte sau avariate în urma incidentului.

“Menţionăm faptul că mobilizarea echipelor de intervenţie în staţia Feteşti a început la miezul nopţii, la faţa locului fiind prezenţi, la scurt timp după producerea envenimentului, reprezentanţii conducerii SRCF Constanţa care, după o primă evaluare, au activat personalul staţiei Palas, pentru îndrumarea, în staţia CF Feteşti, a primului tren-macara, cel de 125 de tone, dar şi personalul din dispeceratele de circulaţie, pentru reconfigurarea întregului grafic de circulaţie al trenurilor de pe magistrala Bucureşti – Constanţa, pe rute deviate, până la noi măsuri”, a precizat sursa citată.

Conform CFR SA, primul tren-macara, cel de 125 de tone, a plecat din staţia Palas la ora 2.26, iar până la sosirea acestuia în staţia Feteşti, s-a acţionat cu o locomotivă a operatorului naţional de transport feroviar de marfă, pentru retragerea, în staţia CF Bărăganu, a vagoanelor de marfă rămase pe şină, astfel încât să fie asigurată zona necesară pentru accesul, montarea şi calarea utilajului de 125 de tone, care a fost pus în funcţiune la ora 5.26. De asemenea, la ora 8:45, a garat în staţia Bărăganu şi cea de a doua macara de mare tonaj, cea de 250 de tone, sosită de la Bucureşti.

Reprezentanţii CFR au susţinut că, în paralel cu toate aceste măsuri operaţionale necesare organizării intervenţiei pentru ridicarea vagoanelor de marfă, au fost stabilite şi trasate graficele de circulaţie ale trenurilor spre şi dinspre Capitală, dar şi pentru trenurile cu alte destinaţii din ţară, pe cele două rute deviate. Trenurile spre şi dinspre Litoral, care tranzitau Capitala, au circulat pe ruta deviată Feteşti – Movila – Ţăndărei, până la ora 08.07, când s-a asigurat gabarit pentru circulaţia cu tracţiune Diesel, pe segmentul Ovidiu – Feteşti – Bărăganu.  

“CFR SA îi asigură pe călători că intervenţiile din staţia CF Feteşti sunt în plină desfăşurare, acestea vor continua şi în cursul acestei nopţii, dar şi în perioada următoare, iar personalul feroviar depune toate eforturile necesare pentru restabilirea circulaţiei în condiţii normale pe magistrala Bucureşti – Constanţa, într-un timp cât mai scurt”, a transmis compania.

Două trenuri de marfă s-au ciocnit, în noaptea de miercuri spre joi, în triajul staţiei CF Feteşti, mai exact un tren a intrat în spatele celuilalt. Mecanicul trenului de marfă care a lovit garnitura staţionată se afla sub influenţa alcoolului.

Firul 1 şi 2 de circulaţie au suferit avarii la terasamentele de cale ferată şi linia de electrificare.

În urma evenimentului mai multe vagoane de marfă au fost distruse.