CFR Infrastructură va achiziţiona trenuri de lucru în valoare de 200 de milioane de euro din fonduri europene

“În prezent, din cauza lipsei de-a lungul ultimilor ani a unei finanţări constante pentru execuţia lucrărilor de întreţinere şi de reparaţie capitală a infrastructurii feroviare, peste 70% din liniile curente şi directe au nevoie de reparaţii capitale. Viteza medie tehnică de circulaţie actuală pe reţeaua CFR este 69,04 km/h care reprezintă cca 80% din viteza proiectată a reţelei. Ritmul actual de execuţie a lucrărilor de refacţie reprezintă cumulat 1% din lungimea reţelei scadente de refacţie (9.829 km)”, a mai anunţat Ministerul.

Potrivit Ministerului, prin achiziţia componentelor sistemelor de trenuri de lucru va fi sprijinit programul de modernizare a infrastructurii feroviare cu accent pe reînnoirea liniilor curente şi directe (refacţie), având beneficii imediate în ceea ce priveşte creşterea performanţelor infrastructurii feroviare, a competitivităţii serviciilor de transport feroviar de călători şi marfă.

“Astfel, prin efectuarea lucrărilor de reparaţie a suprastructurii căii ferate cu refacerea substratului acesteia, viteza de circulaţie poate creşte la peste 140 km/h, iar în cazul lucrărilor de reînnoire fără refacerea substratului căii se poate circula cu o viteză de până la 140 km/h, care este şi viteza proiectată a liniilor”, potrivit ministerului.

Pentru realizarea acestei achiziţii se au în vedere următoarele termene orientative: pregătire documentaţie de achiziţie publică şi publicare anunţ: iulie 2021; derulare procedură achiziţie publică şi desemnare câştigător: august 2021 – ianuarie 2022; semnare contract/contracte sectorial/e de livrare: februarie 2022; livrare sisteme complete trenuri de lucru: maxim 36 luni de la contractare.

“În urma realizării achiziţiei acestor sisteme a căror valoare totală estimată este de 200 milioane de euro, CFR Infrastructură estimează ca va realiza anual: 150 km de refacţie a suprastructurii căii cu refacerea substratului căii ferate şi 450 km refacţie suprastructura căii fără refacerea substratului căii ferate. Astfel, lungimea totală de reţea care se va reabilita şi refacţiona anual poate fi de circa 600 km linie simplă”, se mai arată în comunicat. 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed