Cheltuielile turiştilor străini în Arabia Saudită vor depăşi 25 miliarde de dolari până în 2025, conform estimărilor

0
41
Cheltuielile turiştilor străini în Arabia Saudită vor depăşi 25 miliarde de dolari până în 2025, conform estimărilor

„Cheltuielile mondiale din turismul de incoming s-au prăbuşit cu 57% în 2020 şi prognozele noastre arată că acesta reveni la 82% în 2021”, a declarat Caroline Bremner, şefa departamentului de cercetare a turismului la Euromonitor International.

“În scenariul nostru cel mai pesimist, chetuielile vor creşte cu 40% în 2021, ducând la o cronologie mai lungă de recuperare, revenind la nivelurile dinaintea crizei până în 2024”, a spus Bremner.

Turismul intern al Arabiei Saudite a depăşit aşteptările în timpul pandemiei, în ciuda faptului că Organizaţia Mondială a Turismului a ONU (OMT) a descris anul 2020 drept „cel mai prost an înregistrat în istoria turismului”.

Cifrele Organizaţiei Mondiale a Turismului din decembrie au arătat că destinaţiile au primit cu 900 de milioane mai puţini turişti internaţionali între ianuarie şi octombrie, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, o scădere de 72% de la an la an.

În ciuda situaţiei internaţionale cumplite, Ministerul saudit al Turismului a anunţat în septembrie că turismul intern a înregistrat o creştere semnificativă a numărului de călători, depăşind proiecţiile oficiale.

În timpul Forumului bugetar 2021 din decembrie, ministrul turismului din Arabia Saudită, Ahmed Al-Khateeb, a declarat că statul îşi propune să atragă noi investiţii în turism în valoare de 220 miliarde riali (58 miliarde dolari) până în 2023 şi mai mult de 500 miliarde de riali până la sfârşitul deceniului. În 2019, turiştii saudiţi au cheltuit 22 de miliarde de dolari călătorind în străinătate. Unul dintre modurile în care ministerul îşi propune să sporească veniturile din turism ale regatului este de a încuraja saudiţii să-şi cheltuiască o parte din banii din turism acasă.

„Am redus pierderile”, a declarat Al-Khateeb pentru Arab News în decembrie. „În 2019, am lansat 11 ‘sezoane’ în Arabia Saudită şi am redus călătoriile în afară cu 30%. Dacă vom continua să facem acest lucru, vom reduce cu siguranţă pierderile – saudiţii vor dori să rămână acasă şi se vor bucura de ofertă”, a spus acesta.