China elimină subvenţiile pentru achiziţia de motociclete în mediu rural

0

Măsura făcea parte dintr-un program pentru ridicarea standardului de viaţă al populaţiei din mediul rural, având de asemenea rolul de a compensa scăderea cererii la export prin stimularea consumului intern.

 

Iniţial, subvenţiile trebuiau ridicate în 2010, dar Guvernul Chinez a decis prelungirea subvenţiilor până la 31 ianuarie 2013.

 

Ministerul Finanţelor, împreună cu alte şase departamente guvernamentale implicate au decis să nu mai continuie subvenţionarea pieţei moto interne. Pe de o parte, de vină este încetinirea motoarelor economiei chineze şi implicit reducerea fondurilor aflate la dispoziţie.

 

Pe de altă parte, măsura va impulsiona companiile locale să dezvolte produse cu care să poată ataca pieţele străine, mai ales pe cele europene sau nord-americane, pieţe pentru care motocicletele chinezilor nu reprezintă o ofertă prea interesantă din cauza nivelului tehnologic slab.

 

În 2011 producţia de motociclete din China a atins cote record: 26,9 milioane de unităţi, adică mai mult de jumătate din producţia mondială de motociclete. Dintre acestea, mai bine de 11 milioane au plecat la export, cele mai mari pieţe ale chinezilor fiind America de Sud, Africa, Asia de Sud-Est şi Oceania, pieţe cu un profil al cumpărătorului asemănăto, cel puţin din punct de vedere ap puterii de cumpărare.

 

Europa şi America de Nord nu se numără printre clienţii importanţi ai producătorilor chinezi, cel puţin nu în ceea ce priveşte produse finite. Acest lucru s-ar putea schimba dacă producătorii chinezi îşi adaptează oferta pentru a se apropia de preferinţele clienţilor.

 

sursa motorhead.ro