Cifra de afaceri a Agroland a crescut cu 18% în primul semestru, la 25,5 milioane euro, iar profitul net cu 58%: Am folosit această criză ca o oportunitate de a ne dezvolta

”Agroland, compania care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a încheiat primul semestru din 2020 cu o cifră de afaceri de 25,5 milioane de euro, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă din 2019. Profitul net s-a situat la 1,75 milioane euro, o valoare de aproape patru ori mai mare decât cea înregistrată pe parcursul lui 2019. Agroland a raportat, în semestrul 1 2020, unele dintre cele mai bune rezultate din cei peste 20 de ani de existenţă pe piaţa locală”, arată compania.

Potrivit reprezentanţilor companiei, tendinţa ascendentă se datorează atât oportunităţilor generate de criza Covid-19 pe acest segment de piaţă, cât şi a investiţiilor realizate de Agroland în 2019, care au vizat diversificarea gamei de produse şi deschiderea de noi magazine.

În primele şase luni ale anului curent, indicatorul EBITDA, care include profitul operaţional şi cheltuielile de amortizare, s-a situat la 2,2 milioane de euro, în timp ce acelaşi indice aferent celor două semestre din 2019 a fost de 1,5 milioane de euro.

De asemenea, vânzările Agroland s-au majorat cu 18% în prima parte a acestui an, în comparaţie cu perioada similară din 2019, cele mai importante creşteri fiind: 80% pentru categoria produselor de grădinărit; 50% pentru segmentul produselor de hrană şi de îngrijire a animalelor de companie; respectiv 15% pentru gama de produse destinate fermelor.

Numărul de clienţi în mediul online s-a majorat cu 400%, iar în offline cu 5%. 

”Pentru noi, 2020 a fost cu siguranţă unul dintre cei mai buni ani de până acum. Pot afirma deja acest lucru, pentru că afacerea noastră este una sezonieră, astfel că primul semestru este întotdeauna un barometru pentru întregul an. Am folosit această criză ca o oportunitate de a ne dezvolta, am reuşit să atragem fonduri de la investitori şi să finanţăm noi deschideri de magazine, precum şi mărirea şi renovarea celor existente. Rezultatele din primul semestru al anului au la bază atât investiţiile pe care le-am făcut în special în semestrul al doilea din 2019, când am deschis 22 de magazine, care anul acesta au început să genereze profit, cât şi diversificarea gamei de produse. Cred că perioada de izolare şi lunile de după ridicarea stării de urgenţă i-au determinat pe cei care au case în afara marilor oraşe să se întoarcă mai mult spre natură, spre îndeletnicirile tradiţionale, spre o alimentaţie mai sănătoasă şi mai puţin procesată. Un alt factor care a contribuit la creşterea vânzărilor de pe segmentul produselor agricole a fost şi teama de o posibilă criză alimentară”, spune Horia Cardoş, fondator şi director general al Agroland.

Reţeaua Agroland numără 247 de magazine, situate în 28 de judeţe şi concentrate în Banat şi în zonele de sud şi est ale ţării. Dacă în primii ani de activitate, compania vindea doar produse pentru creşterea animalelor către micii fermieri, treptat gamele s-au diversificat. Planurile de dezvoltare includ inovaţii pe segmentele de fermă, îngrijire a animalelor, grădinărit şi deschiderea mai multor magazine rurale de tip mall – pe suprafeţe mai mari, cu îmbunătăţirea experienţei consumatorilor şi triplarea totalului produselor oferite. 

„În prezent, asistăm la un reviriment al sectorului agricol, care nu a fost frânat de pandemie, ci dimpotrivă, segmentul pe care activăm şi noi a fost impulsionat şi mai mult. Observ că apar tot mai mulţi investitori în zona agrară, că tot mai mulţi manageri care vin din mari companii sau antreprenori se îndreaptă spre acest sector. Cred că progresul economic al României depinde foarte mult şi de revitalizarea agriculturii. Oamenii dispuşi să aloce resurse şi care înţeleg importanţa unui mod de viaţă sănătos, în mijlocul naturii, aşa cum sunt şi clienţii noştri, sunt motorul acestei evoluţii”, afirmă Horia Cardoş. 

Agroland este cea mai mare reţea de magazine agricole din România, are capital 100% românesc şi a fost fondată în 1997, la Timişoara, de către antreprenorul Horia Cardoş. În prezent, reţeaua Agroland are 247 de unităţi, localizate în 28 de judeţe, şi 400.000 de clienţi unici/an. Printre produsele comercializate se află: pui de o zi, furaje şi echipamente pentru ferme mici şi medii, produse pentru grădinărit (seminţe, material săditor, fertilizanţi, echipamente) şi hrană şi accesorii pentru animale de companie. 

Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 30 milioane de euro, la finele lui 2019, şi are 220 de angajaţi. În 2013 a devenit membră a Asociaţia Producătorilor de Păsări Rurale din Europa (ERPA).


 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed