CNAIR: UMB lucrează pe aproape toate şantierele / Constructorul, care are contracte de 6,11 miliarde de lei, este singurul care a cerut rezilierea amiabilă a unor contracte şi a început să înregistreze o absenţă masivă a muncitorilor din două şantiere

”UMB lucrează acum pe aproape toate şantierele! Asta deşi constructorul a încercat să lase de înţeles că va opri total activitatea pe toate şantierele în ciuda contractelor semnate şi a termenelor asumate”, a transmis, marţi seară, CNAIR.  

Potrivit companiei, marţi, UMB lucrează pe următoarele şantiere: 

– DEx Craiova – Piteşti 

– Tronson 2, Lot 2 (Piatra Olt – Valea Mare) 

– Tronson 3 (Valea Mare – Coloneşti)  

– DEx Brăila – Galaţi 

”Excepţie fac şantierele de pe Autostrada Transilvania, respectiv loturile Nădăşelu-Mihăieşti şi Mihăieşti-Zimbor, unde muncitorii UMB nu s-au prezentat de luni la muncă”, a mai prcizat compania.  

Potrivit CNAIR, UMB mai desfăşoară la ora actuală activităţi de proiectare pentru următoarele obiective: 

– Autostrada Transilvaniei (sectorul Zimbor – Poarta Sălajului),  

– A0 Nord, lotul 2 şi 4,  

– DEx Craiova –Piteşti, Tronson 4 (Coloneşti – Oarja – Piteşti),  

– Podul Cosmeşti, 

– VO Galaţi. 

”UMB, care are contracte cu CNAIR în valoare de 6,11 miliarde de lei (fără TVA), este singurul constructor din Romania care a cerut până acum pe de o parte rezilierea amiabilă a unor contracte iar pe de altă parte a început să înregistreze o absenţă masivă a muncitorilor din două şantiere. De altfel, cele două şantiere ale UMB de pe Autostrada Transilvania sunt singurele din România de pe care întregul personal lipseşte nemotivat încă de la începutul acestei săptămâni”, a mai precizat CNAIR.  

Potrivit companiei, ”creşterea preţurilor provocate de situaţia geopolitică actuală este resimţită de toţi constructorii care lucrează pe şantiere în România, dar niciun alt constructor nu a încetat lucrul în şantier”.  

”Trebuie precizat că România a iniţiat în premieră o legislaţie care să vină în sprijinul antreprenorilor astfel încât aceştia să resimtă cât mai puţin şocul scumpirii materialelor de construcţie. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, împreună cu companiile pe care le coordonează a sprijinit Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) să elaboreze OUG 64/2022 privind formula de escaladare a preţurilor la materialele de construcţie. De asemenea au sprijinit MIPE să elaboreze un nou act normativ care va clarifica mai multe aspecte legate de escaladarea preţurilor, care urmează să fie aprobat de Guvern”, mai arată CNAIR.  

Potrivit sursei citate, în afară de şantierele UMB şi ale Tirena Scavi (care nu lucrează din alte considerente), la ora actuală în România mai sunt deschise încă 20 şantiere pe care lucrează constructori din România, Austria, Italia, Turcia, Japonia şi Grecia care nu au întrerupt lucrările. 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed