Codul Rutier s-a modificat. De astăzi se dau noi amenzi. Șoferii care pot fi sancționați cu peste 500 de lei

Codul Rutier 2022 s-a modificat și o nouă lege intră în vigoare. Aceasta vizează lipsa rovinietelor, iar cei care nu au plătită taxa de drum riscă o amendă care poate să depășească 500 de lei.

De sâmbătă, 20 august 2022, intră în vigoare Legea nr. 241 din 20 iulie 2022 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, care prevede noile valori ale amenzilor pentru lipsa rovinietei, notează ZF.

Astfel, articolul 1 la prezenta lege modifică Anexa nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică.

În ceea ce privește amenzile contravenţionale aplicabile utilizatorilor în cazul lipsei rovinietei valabile, este vorba despre următoarele sume:

  • autoturisme: între 275 și 550 lei
  • vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 t: între 950 și 1.900 lei
  • vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 t și mai mică sau egală cu 7,5 t: 3.100 – 6.200 lei
  • vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică de 12 t: 5.500 – 1.100 lei
  • vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12 t cu maximum trei axe: 7.100 – 14.200 lei
  • vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12 t cu minim patru axe: 1.190 – 23.800 lei
  • vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv șoferul) și maxim 23 de locuri pe scaun: 3.100 – 6.200 lei
  • vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv șofer): 5.500 – 11.000 lei.

Astfel, ”valoarea amenzilor contravenţionale s-a calculat ca fiind de două ori tariful anual de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, pentru amenda minimă şi de patru ori tariful anual de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, pentru amenda maximă”, scrie expunerea de motive a proiectului.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed